Spg vedr: Fastgørelse af væg (træ) til gulv (H-blokke) med gevindstang i et skur

Hej lds'er
Har et spg vedr fastgørelse af trækonstruktion til gulvet.
Gevindstangen støbes ned i betonen men hvor lang skal den støbes ned?

Gevindstangen: gevindstang M10 Varmgalvaniseret
Styrke: 8.8

Er tykkelsen tilpas til formålet? M10

På dette stykke væg har jeg placeret en stang 30 cm fra hjørne/samling er det nok punkter.


Gevindstænger med møtrik i el-forzinket og rustfri stål og klæbeampul til monteringen.
El-forzinket, varm-forzinket, galvaniseret og rustfri gevindstænger.
Til indendørs brug: el-forzinket
Til udendørs brug: varm-galvaniseret, rustfri stål og galvaniseret

Hej lds'er Har et spg vedr fastgørelse af... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og se så at få ham manden inde i skuret til at få hænderne op af lommen      

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tænker at fremstille "modulerne" så de bare skal monteres. Men hvis de samles i hele vægge så kan vi da ikke bære det med to mand? 6mtr x 230cm væg i lavet af 145x45 må da veje lidt?
skal også have vægge op på "1.sal" og har ikke en kran i baghaven.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nogle der ved hvad kg/m3 er for spærtræ C18?
Udfra nederstående så det vel Lecablokke 800 jeg skal benytte Leeca rilleblokke er vel til tungere byggeri?
  • Leca rilleblokke: Giver plads til armeringsjern og er gode, når blokkene skal udstyre konstruktionen med en ekstra høj styrke.
  • Blokke med jævne overflader: Lette at stable ovenpå hinanden.
  • Lecaterm: Har ekstra isolering i midten, hvis man vil have en isoleringsevne ud over det sædvanlige.
  • Lecablokke 800: Bruges til vægge, skillevægge, fundamenter og andet, der skal kunne holde til meget vægt.
  • Lecablokke 600: Bruges til opmuring af vægge, sokler eller lignende.
Du kan bruge almindelige lecablokke 600.
D800 er til f.eks. etagebyggeri, og selv om du har et lille lager ovenpå skuret så er det ikke det, man forstår ved etagebyggeri.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Super der nemlig prisforkel men dem jeg kan finde hos jem&fix der står ikke 600 men i beskrivelse
https://www.jemogfix.dk/lecablok-15-x-19-x-49-cm/4177/9028377/
Styrke på 600 (tørdensitet 600 kg/m3). Det jo samme specification som lecablokke 600? så der tale om samme lecablok vel? eller samme holdbarhed som lecablokke 600.

Dette bringer mig så til næste spørgsmål : Støbning af fundament med fritfaldsblander 170liter
er dette en overkommelig opgave? regnet frem til 4,83m3 fundament 90cm dyb 30cm bred.
Starter man bare fra en sidde af og får den fyldt op og så bevæger sig rundt? og så komprimere for hvert 25cm?

https://www.fc-beton.dk/goer-det-selv-fundament_744.html
Selve fundament blanding er 1:7 støbemix - aalborg basis cement

Er det murermørtel eller bakkemørtel jeg skal bruge til at sætte lecablokken i den fundament?

Forstår ikke helt det med at lade betonen tørre efter den er afrettet? dvs jeg kan fylde rande op til 1-3 cm fra hvor lecablokken skal sættes i? og så gå igang med lecablokke en anden dag?

Tænker at sætte en blok kun der vel ikke behov for to? hvad fordele er der i at have to blokke på hinanden? renden 30cm bred og blokken 15cm sættes i midten er det sådan det skal sættes. Rende 90cm ned fra terræn højde. Indvendig belægning bliver fliser på noget afretter sand.
Skal jeg smide et eller andet under fliserne for at forhindre opstigende fugt? Dampspærre eller lign?

Fandt lige denne fra aalborg cement : 

Hvor kan man købe denne KC 20/80/550 som kan bruges til puds og opmuring? noget man kan få færdig så det bare skal tilsættes vand eller hvis man laver selv så skal man have noget kalkmørtel og blande 1:6 ??
Det er ikke et brobyggeri du er i gang med.
Lecablokke far jem og fis er ol til projektet.
Det er ikke et brobyggeri du er i gang med, så vibrator er overflødedig.
Køb 250 liter bakkemørtel og bland cement i. som beskrevet. Så er det kc 20/80/550
Der er ikke behov for 2 blokke, da du ikke har isolering i gulv. Dermed behøver sokkel heller ikke at være isoleret.
Jeg ville lave renden så smal som mulig. Bare samme bredde som en skovl. Det holder det samme og du sparer beton.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Man kan aldrig være for sikker :D men giver det mening ikke at smide isolering i gulvet? får man jordvarme fra jorden på den måde? men skal man ikke have en form for fugtspærre i så der ikke kommer vand/fugt op af gulvet?

hvordan er du kommet frem til 250liter bakkemørtel ? hvordan regnes forbruget?

På den lange bane giver det så mening med isolering i gulvet? 150mm - med isolering vil jeg så støbe et gulv og afslutte sidst med epoxy. I en anden tråd rådes det at putte dampspærre i fordi jeg har over 100mm isolering.? men andre steder læser jeg et ikke opvarmet skur ikke har gavn af dampspærren da det kan volde problemer med kondens på indersiden ?

Så hvad er opskriften på et frostfrit skur til værktøj opbevaring? med eller uden dampspærre?
Lige google lidt på varmekilder
med sådan en her https://www.marinexperten.dk/produkter/komfort-badpleje/pantry-toilet-vvs/kol-varme/varme-apparater/10-2130/frostvagt-200w-220v-med-termostat-5-til-35-grader

sat til 5grader så skal der vel varmespærre i for at holde på varmen? med et luftrum på 62m3 kan det så lade sig gøre?
Hvad er en "varmespærre"?
Dampspærres opgave er at holde styr på dugpunktet. Dvs. hvor i konstruktionen rumluften kondenserer. Eller ikke kondenserer.
Hvis du kun har 100mm isolering skal du ikke have dampspærre. Særligt ikke når du ikke har opvarmning permanent. 

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også