Svejseværk viser mains error.

Hej alle sammen håber nogle Kan hjælpe mig med at løse mit problem med mit svejseværk anlægget viser main error. Alt virker til at fungerer.kølepumpe ok. ventilator ok. sikringer ok.omformer ok.
Typen er.migatronic tig commander 320 DC.
Jeg har prøvet og søge fejlkoder på nettet men alle migatronic"s svejseværks manualer er lukket for download.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at skriv til Migatronic, de plejer at være yderst hjælpsomme, så sender de dig nok en manual på pdf.
Har også haft ringet til deres service afdeling, og fået gode råd..

Vi prøver igen, i morgen --
Har du kontrolleret at alle 3 faser er til stede?
Styring, ventilatorer m.m. plejer at køre på 230V.Så det fortæller kun at der ihvertfald er een fase.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

"Main error" betyder vel netop "netfejl" så det er nærliggende at måle om 3 faser er tilstede.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Beklager den sene tilbagemelding alle samme.jeg har fået mit anlæg op og køre igen Kan ikke helt forstå hvordan. anlægget har Helle tiden fået 400v på sine 3 faser med da jeg byttede rundt på 2 af faserne virket anlægget igen.🤔🤔 ps tak for hjælpen 
Annonce
Det kan have indflydelse på styre elektronikken, hvis fase følgen ikke er korrekt, men jeg tror mere det er sansyligt, at da du selv har pillet i kablet, at der måske er blevet byttet om på nul og en af faserne, eller at den ene af faserne ikke har haft helt god forbindelse.

Men tillykke medat anlægget virker igen.

 

Hej Steen tænker du måske har ret i at det var  en dårlig forbindelse 🙂👍
Svejsere plejer ikke at fejle ved forkert fase rækkefølge. Så jeg er enig i at du sikkert uden at bemærke det har ordnet den løse forbindelse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis