BLOMBERG køleskab SND9683XA køler ikke efter at det er blevet rengjort

Vi har et Blomberg SND9683XA  køleskab der er lidt over 2 år gammelt - den anden dag gjorde vi det rent fordi at der inde i køleskabet var en rust rød pulver.
Vi støvsugede køleskabet, og trak det ud fra vægen og gjorde bakken oven på kompressoren ren, samt det rør der går oppe fra køleskabet og ned i fordamper bakken ren.

Ud af røret kom der også det der rust røde pulver.

Efter at vi havde gjort det rent, så køler køleskabet ikke mere.
Vi kan høre at kompressoren starter op, og den bliver lidt varm, ikke ret meget mere end håndlun.
Ribberne bag på køleskabet bliver ikke varme, køleskabet bliver heller ikke kold.

Vi har også prøvet at lade køleskabet stå slukket nogle timer og tændt det igen, men det har ikke virket.

Vi kan ikke se at der skulle være noget inde i køleskabet vi er kommet til at stille på , da det hele foregår via panelet på lågen.
Er det en fejl nogen har hørt om før? og er der en løsning til den?

Kan det være termostaten, men så skulle kompressoren jo ikke tænde?
Og hvis det skulle være kondensatoren på kompressoren, så skulle kompressoren jo ikke køre.

Jeg har målt kondensatoren og den måler 25uf samme værdi som der er angivet på den.
Der ligger et styreprint i toppen af køleskabet, det ser også fint ud der er ingen kolde lodninger.

Det undre mig hvorfor det er holdt op med at køle bare fordi det er blevet gjort rent / rykket ud fra vægen.
Vi har et Blomberg SND9683XA  køleskab der er lidt... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg tog fat i Blomberg danmark, sendte dem et par billeder, de erkendte at der var fejl og jeg skulle blot kontakte forhandler med kvitteringen, så byttede de til nyt. Skabet var også over 2 år.

Mvh Per 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis