Hvor gode er robotplæneklipperne blevet?

Jeg har en have med en del forhindringer (f.eks. en trampolin). Derudover en flisegang med græs på begge sider.
Kan en moderne robotplæneklipper godt køre over flisegangen uden at skærene går i stykker og selv finde vej tilbage igen?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hverken trampolig eller fliser er noget problem - forudsat at fliserne er nogenlunde i plan med græsplanen. 
Såfremt din flisegang er i samme niveau som græsplænen kan en robotplæneklipper nemt kører hen over. 

Din havetrampolin skal have monteret et bræt eller et bånd omkring benene, da robotplæneklipperen ellers vil kunne køre hen over disse og hænge fast. Jeg har monteret brædder på vores trampolin, så robotplæneklipperen blot dumper ind i dem og vender om (se billede)

Ellers skal du være opmærksom på, om den robotplæneklipper du kigger på følger kanttråd tilbage til ladestationen, eller om den har et seperat guidekabel den følger. Ligeledes skal du være opmærksom på minimumsgrænser i forhold til smalle passager, indbyrdes afstande til kanttråd, m.v


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Mange tak for et yderst brugbart svar Wezio og dami4200. Det var lige hvad jeg havde brug for i min videre søgning.

God weekend. :-)
Husk også at lave indhegning, så Pindsvinene ikke kan komme ind i haven, og blive såret/dræbt af maskinen.
Intet problem med dine fliser hvis bare de bare er i samme højde som plænen.

Trampolinen kan du eventuelt grave 5-10 cm ned (alt efter model)
Så de vandrette stivere på benene kommer under jorden, de lodrette ben er intet problem.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis