Råd vedr maling

Hej. 
Jeg har lige malet vores garage, med dyr kvalitetsmaling, som autoriserede malere anvender. 10 liter, som normalt står til 2.400,-.
Efterfølgende har min kæreste malet over med billig maling, 5 liter til 199,-.  (Stabile, Væg og Facade, Glans 25.).

I min verden er det jo fuldstændig hen i vejret, og fuldstændigt spildt af dyr maling. 
Nu her, kommer mit spørgsmål: Hvad vil det have af betydning at der er kørt en omgang billig maling henover? Vil det krakalere eller lign.? 
Hun mener ikke det er dårlig maling, eller at det vil ødelægge den maling jeg har malet, men jeg er dybt uenig...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var der behov for at male igen siden der blev brugt den billige maling?  De billige maliner har blot tendens til at dække dårligere og være mindre vaskbare. Nogle gange smitter de af.
Dvs. Hvis du vasker væggen ned med en klud, kan du risikere at den billige maling ryger af.
Så kan du så male over med den dyre. Det er der ikke noget problem i.

Jeg har ofte gjort det omvendt, at starte med en billig maling til at mætte underlaget så der ikke skal bruge så meget af den dyre. Særligt ved sugende underlag som filt. Det har virket fint.

Hvad laver hun i øvrigt ude i din garage?? 😁

Elektronikteknikeren
Har du fyret din kæreste? 😄

Du risikerer at den billige maling smitter af/er dårlig i forhold til modstanstandsdygtigheden overfor snavs. Det burde være sket i omvendt rækkefølge, såfremt der skulle bruges den billige maling.

Hvorfor malede hun over? 

Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Gregeren skrev den 11-10-2019 11:23:45

Var der behov for at male igen siden der blev brugt den billige maling? De billige maliner har blot tendens til at dække dårligere og være mindre vaskbare. Nogle gange smitter de af.
Dvs. Hvis du vasker væggen ned med en klud, kan du risikere at den billige maling ryger af.
Så kan du så male over med den dyre. Det er der ikke noget problem i.

Jeg har ofte gjort det omvendt, at starte med en billig maling til at mætte underlaget så der ikke skal bruge så meget af den dyre. Særligt ved sugende underlag som filt. Det har virket fint.

Hvad laver hun i øvrigt ude i din garage?? 😁

 Ja ville også mene at hvis der absolut skulle bruges billig maling, så skulle det være første omgang, og ikke sidste.

Havde overrasket hende med det, men da det ikke faldt i hendes smag, valgte hun at klaske noget billig maling på. (Tro mig, det hele vendte sig inde i mig da jeg så hvor spild min maling var🤦‍♀️🙄)
Christian M skrev den 11-10-2019 11:25:54

Har du fyret din kæreste? 😄

Du risikerer at den billige maling smitter af/er dårlig i forhold til modstanstandsdygtigheden overfor snavs. Det burde være sket i omvendt rækkefølge, såfremt der skulle bruges den billige maling.

Hvorfor malede hun over?

 Hun mente ikke det var godt nok 😫

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også