Fjernvarme. Rør konstant varm.

Jeg er uvidende på fjernvarmeområdet og har to spørgsmål ift fjernvarmen i vores nye 2 plans rækkehus fra 80’erne.

1. Siden vi har tændt radiatorerne på alle etager så har det ene rør i bryggers (højre på billedet) været konstant varmt, selvom radiatorerne slår fra når temperaturen er tilstrækkelig. Har tjekket at alle radiatorer er kolde når temperaturen er tilpas, så hvorfor er røret ved varmeanlægget drønvarmt hele tiden?

2. Jeg opdagede at venstre hane har en lillebitte utæthed. Der lå en mindre skrig-gullig plamage på gulvet og opdagede at hanen drypper en smule. Det er meget lidt men noget der kan ses når man putter lidt køkkenrulle på hanen. Det ser dog ikke så gult ud på papiret, hvilket jeg slet ikke forstår.


Lmchm
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvom dine radiatorer virker "kolde", så kan de godt have et meget lille fremløb, hvilket kan være forklaringen på dit varme fremløbs rør.
Alternativt at du selv har en vand-varmer der også tager fra fjernvamen?

Ang. din ventil som er utæt, kan du forsøge at spænde den sekskant (omløberen) der sidder øverst på ventil huset, og presser på den pakning der er rundt om ventil spindlen. Det er nogle gange "nok".
Hvis ikke dette er nok, må du få skiftet pakningen på ventil spindlen.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis