Trimning af plast båd

Har denne norsk snekke i plast hvad polerer man den i og hvis det ikke kan gøres pænt kan det males og med hvad
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En maskinpolering med noget slibende/rubbing, burde pynte gevaldigt. (pas på ikke at gå for hårdt til skarpe kanter, man kan godt pudse igennem gelcoaten)
Er den gul lige over vandlinjen, findes der specielle produkter til at fjerne det. (saltsyre i en passende fortynding virker også)

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar kan man bruger oxalsyre på plast ? og blandnings forhold ?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er det ikke en glasfiberbåd ?
Kender ikke noget til oxalsyre, har kun brugt speciel vandlinjerens, samt saltsyre ca 1:10
På min glasfiberbåd.

Er din båd af plast, skal du nok også se bort fra min forklaring om polering.

Vi prøver igen, i morgen --
Ok tak for svar ser om der er andre der ved noget om plast både

Hvad hedder bådtypen ?

Finnband
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Finnband det er en Arendal snekke lamell plast
Glasfiberbåd.

Finnband
Det er oxalsyre blandet med vand i forholdet 1/3 man bruger til fribordsrens og ikke saltsyre.
Som nævnt virker saltsyre også fortrinligt, men det gør oxalsyre helt sikkert også.


Vi prøver igen, i morgen --
Du har sikkert ret, jeg har ikke prøvet saltsyre, men kun oxalsyre som fribordsrens. Jeg vil så sige, at de sidste par år har jeg brugt Hempels fribordsrens, jeg får det flotteste fribord, når jeg efterfølgende polerer skroget op. Det skal lige siges, at jeg har for år tilbage købt Hempels produkt i en forretning der var gået nedenom og hjem, så det var virkelig billigt. Hempel ved jo nok hvad deres produkter skal koste. Når jeg har brugt op, vender jeg tilbage til oxalsyre.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også