Eltavle i badeværelse

Hej,

Vi er ved at planlægge en ombygning af det aldrende bryggers og er ved at kigge på at lave det om til kombineret bad/bryggers - ikke noget badekar, men en muret bruseniche med glasdør.
I dag sidder vorestavle placeret i bryggerset. Det slog mig "... gad vide om der er regler for om en tavle må side i badeværelset".

Jeg har Googlet en del rundt og har fundet nogle svar, som siger "det må den ikke", men de er aldrig særlig godt underbyggede.
Derudover har jeg været på Sikkerhedsstyrelsen og læse lidt.

Umiddelbart, så forstår jeg det sådan at jeg 120 cm. fra det faste tappested (blandingsbatteriet) kommer udenfor område 0 og 1 og dermed er i "uklassificeret" område.

Kan jeg ud fra det tolke at det er okay med en tavle placeret på badeværelset (i et dertil indrettet skab med rigelig adgang etc.) eller gælder der særlige regler for tavler (... som jeg bare ikke kan finde)??

Håber nogen kan hjælpe med at kaste lys over sagerne inden jeg får videre med planlægningen af rummet.

 

Hej, Vi er ved at planlægge en ombygning af det... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej desværre ikke - men har besluttet mig for at lade den sidde, da jeg selv tolker det er lovligt, så længe den sidder i uklassificeret område... Aner ikke om det så også er sådan, hvis hytten en dag skal sælges, men den tid, den sorg.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis