Gulv i skur: Materiale og spærring for gnavere?

Hej allesammen
Jeg er ny her i forummet.
Jeg skal snart frostsikre vores træskur, så vi kan have en tørretumbler stående og opbevare frugt og grønt.
Vores skur er halvdelen af et dobbeltskur, adskilt med krydsfinerplade til naboens skur. Vi har tidligere haft problemer med gnavere, som bl.a. har gravet gange under fliserne.
Spørgsmål:
1. Vi vil gerne kunne rengøre/støvsuge gulvet. Overvejer træ og beton men har ikke støbeerfaring og læser at træ måske giver problem med fugt. Hvilket materiale skal vi vælge til gulvoverflade?
2. Er det en god ide med en lodret spærring under gulvoverfladen mod naboen for at undgå eventuelle gnavere? I givet fald, hvad gør jeg?
Jesper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal grave eternitstrimler på ca 30 cm bredde ned, hele vejen rundt. Tag fliserne op. Fjern så meget sand, at en reglar på 95 mm kan stå på højkant uden at røre sugen. Spænd reglar ud mellem bundremmen pr 60 cm. Læg trægulv ud med 5 mm mellemrum. Du kan gøre det billigt med høvlede forskallinger. Jeg har selv et af flere skure, hvor der her er brugt den løsning. Dog har jeg gravet 30 cm væk og isoleret med Sundolitplader.

 

Hvis du lægger gulvbrædder (for den sags skyld, også terrassebrædder) tæt, får du problemer når årstiden forandrer luftfugtigheden. Hvis der ikke er plads til udvidelse, kommer de op. Du k a n gå ned på 3 mm.

 

Selvfølgelig. Tak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis