Afretning af ujævnt eksisterende betongulv

Hej alle sammen, jeg vil starte med at sige jeg er ikke prof håndværker og skal bare høre nogle fif til hvordan dette skal gøres
Vi er igang med en lille tilbygningen til huset, vi har støbt fundamentet og skelettet er sat op samt blevet lagt tag. Vi har igen former for roterlaser til nivellering af gulvet, eller andet. Der er kommet nogle steder der samles vand, og det skal der jo ikke være når der skal lægges trægulv. Gulvet skal være Helt plant. Hvordan ville i gøre det. Vi havde håbet på vi kunne købe noget cement som kun skulle tilføjes vand og hældes (som vand) ud i områderne for at gøre gulvet plant.. håber i forstår hvad jeg mener
Hvad kan vi gøre?



8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flydespartel er din vej frem.

Men har i ikke brugt laser da i lagde betonen? Er det flydebeton i har brugt? 

Mvh. Christian M
 

Nej, beton skulle være lig med legablokkene så vi brugte en snor fra den ene ende til den anden, for at få højden. Og da det overhovedet ikke er præcist, har det givet ca 3 steder med vandpytter på ca 1-2 cm, som nok måler 1mx1m 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Flydespartel, bliver det helt vandet?, så vi bare kan hælde det ud, og skal intet gøre ved det? 
Og vi brugte lavabeton
I skal blande flydespartel så det er temmelig tyndt, men ikke for tyndt. Det skal os kunne holde formen. Hæld det ud i det pågældende område og ret det let af med en bred stykke forskalling, loddestok, retholdt eller lignende, så det går i korrekt niveau med gulvet omkring fordybningen. 

Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Okay. Tusind tak for hurtigt svar!
Der står hvor meget vand du skal bruge til en pose flydespartel på posen, mål det præcist af med et målebæger, også hæld det i en spand også derefter hæld indholdet af sækken op i også rør med et røreværk, så rammer du den rigtige konsistens hver gang, uden klumper, hælder du vandet i til sidst får du klumper i det.

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Hvis i har brugt lavabeton et i nok nødsaget til at slibe gulvet inden i primer/spartler da det ellers ikke vil hæfte sammen.

Det fikser jeg...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også