Samling af RJ45 sløjfe

Hej,

Jeg skal have monteret 3 stk. RJ45 stik i et rum på hver sin væg. Der er trukket et kabel og købt LK fuga dåse med følgende konnektor.

https://www.wattoo.dk/fuga-sloejfedaase-2-modul-td312-tv-r-rj45-1087004785-1087004772-1087004798

https://www.avxperten.dk/lexcom-konnektor/lexcom-125-konnektor-utp-cat5e-actassi-125.asp?gclid=EAIaIQobChMI-MiG1_SO5QIVQqQYCh2OKA6SEAQYASABEgJpbvD_BwE

Hvordan forbinder jeg de 3 kontakter, må jeg klippe kablet og sætte to kabel ender i konnektoren, eller skal det laves på en anden måde?
PS jeg kan ikke trække kabler om.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej, Jeg skal have monteret 3 stk. RJ45 stik i... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle,
 Tak for de mange forskellige løsninger. Som nævnt kan jeg ikke komme ind i væggen hvorfor jeg ikke kan trække nye kabler fra en switch i starten af kablet. Derfor må løsningen være at montere en switch hvor første udtag er og herfra et stik til udtag og et videre, og så gøre det samme ved udtage to for at afslutte ved udtag 3. Jeg kan godt presse en switch ind og ligge bag væggen. Ikke optimalt, men bedste mulige løsning. Alternativt nøjes jeg med et stik og køre wifi derfra via access point.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Som jeg forstår dit sidste indlæg, er der kun et kabel mellem de tre stik. Det er ikke nok. Der skal være et kabel fra hvert udtag plus et kabel, som kommer med signalet. Så hvis du ikke har mulighed for at føre et kabel fra hvert af de tre stik frem, har du kun mulighed for trådløs forbindelse i stedet for de tre udtag. Du kan måske sætte en router op.

fase
Som jeg forstår det, så har han trukket kabler fra den ene dåse til den anden og til den tredje.
Altså ligesom hvis man skulle sløjfe et antennesignal videre til flere dåser.

Hvis det er rigtigt forstået, så skal han have et switch ind bag stik 1 og 2 som skal fungere som sløjfe. Den løsning kan der siges meget om, men det vil virke.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Man kan i princippet godt lave 2 stik på et kabel hvis man kan nøjes med 100mbit og ingen poe. Der er 8 ledere i et kabel, og det er kun ben 1, 2, 3 og 6 der bliver brugt. Det falder dog totalt uden for standard og er nok lidt en høkerløsning. (men jeg ville gøre det)

Den var lige til at starte med.
Stikkene skal tilsluttes hver sin port i switchen i routeren. Så kan man sikre kvaliteten af signalet og sådan gør man i normale net.

Vh.

Peter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis