Hvilke er dine yndlingsskruer?

Hejsa
Tjah, som titlen siger.. Dette er tænkt som en tråd, hvor vi kan udveksle erfaringer om skruer.
Hvilke er dine favoritter? Og til hvilke formål?
Selv har jeg mest brugt NKT G3 og Basic, samt gipsskruer på bånd. Fischer A4, Simpson beslagskruer, og Würths (ukendt serie)
Jeg er klar over det er til forskellige formål, men hvad har du brugt ned mere/mindre held?

Min oplevelse er at de alle er ok, dog var der en del fejl på/skæve skruer, fra Fischer, måske føltes de anderledes, grundet de var rustfri.
den bedste fornemmelse havde jeg med Würth.
G3, føles lidt grove i det, men gode.
NKT Basis, føles behagelige, med en art coating, men enkelte knækkede (Ikke mange) så vidt jeg husker.

Jeg har ikke haft problemer med nogen af ovenstående var for bløde i kærven

Har nogen mon prøvet dem fra Skruebissen.dk Spax eller Essve?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo helt an på hvad der skal laves og til hvilket formål.
Jeg bruger mange billige sorte gipsplade skruer (her får man typisk 1000 stk til en 100 stk pris) til ting i garagen, der bare skal "klampes" sammen, eller hvor det kun skal holdes sammen inden det bliver boret op for at indsætte dyvler.
Jeg bruge A4 rustfri udendørs.
Og indendørs bruger jeg en blanding af NKT, Fisher og noname skruer(onkel Harald), alt efter om det er undersænkede, rundhovedet eller panhoved.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har haft brugt mange fisher og NKT "det skal bygges væk" skruer, hvilke jeg har været tilfredse med i begge tilfælde.

Generelt er jeg begyndt at gå væk fra lige og PH/PZ kærv, og over til Tx, da jeg syn's de er nemmere at have med at gøre, holder bitten fixeret bedre, og sjældent bliver ødelagt i kærvene.

Billigebox sæt med 4 forskellige størrelser i en kasse er noget crap syn's jeg, kærvene er ikke gode.

 

Jeg er helt enig i betragtningen omkring Torx, jeg undgår helst and3t.. (undtagen til gipsplader)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis