Dampspærre om hjørner på gulv

Hej. Jeg skal til at lægge nyt gulv og i den forbindelse skal jeg lægge en ny dampsærre.

Hvordan får jeg den bedst omkring udvendige hjørner? Jeg vil jo gerne have den lidt op ad væggen men når jeg skærer den til om hjørnerne bliver det noget værre klyt.

:)) Gode råd? Tak


 Vh.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke lige nogen gode ideer. Jeg vil bare fortælle at jeg ikke har set det før blive ført op ad væg. Og så er det fugtspærre du ligger - ikke dampspærre (det er bl.a. på loftet det monteres).

Normalt ligger man et form for skum underlag under svømmende trægulv. Og de kan købes med fugtspærre hvis du finder det nødvendigt at spærre mod fugt... Er dit betongulv fugtigt?

Gulvunderlag med eller uden fugtspærre skæres blot til ved muren.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 08-10-2019 17:44:50

Jeg har ikke lige nogen gode ideer. Jeg vil bare fortælle at jeg ikke har set det før blive ført op ad væg. Og så er det fugtspærre du ligger - ikke dampspærre (det er bl.a. på loftet det monteres).

Normalt ligger man et form for skum underlag under svømmende trægulv. Og de kan købes med fugtspærre hvis du finder det nødvendigt at spærre mod fugt... Er dit betongulv fugtigt?

Gulvunderlag med eller uden fugtspærre skæres blot til ved muren.

 Tak for svar. Ok jeg fik bare at vide at det skulle lidt op af væggen. Men jeg skærer bare til så det passer. Det er et laminatgulv hvor der er påmonteret skumunderlag og fik at vide fra producenten( berry alloc) at der skulle en damp/ fugtspærre under. 

Jeg takket for svaret. 

 Vh.

Det er rigtigt at det skal føres lidt op af væggen. Har set forklaringer, hvor man afsluttede det ved at montere guldpanelerne udenpå med noget passende (som passer til dampspærren) fugemasse under.

Jeg har generelt lavet hjørner ved at bruge de hjørne-stykker som man kan købe fra producenten. Brugte DAFA. Man kan også folde dampspærren det hvis der er nok overskud.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis