Gipsplade opsætning - Kant ved vindue?

Hej

Et lidt dumt spørgsmål, men har ikke lige haft held med at finde de givne lister på nettet. 

Ved man kan få nogen 'lister' som man kan sætte fast på vinduet, og så skubbe gips pladen ind i ved opsætning, men mangler lidt et navn, for at kunne finde dem. Føler jeg har googlet de mest logiske ting uden held. Det er sådan en træ liste, som er firkantet men ''hul'' og passer i tykkelsen til at man kan skubbe en gips plade ind i, såledet at den fast monteres på vinduet, og så sidder gipspladen fast via indsæt i skinnen på vinduet. 

Tænker der helt sikkert sidder nogen kloge hoveder her inde, som kan hjælpe mig, sagen er nemlig den at jeg kun har mursten at skrue i inde ved vinduet, der er lægte ude ved indermur kant, så er nød til at få fat i ovenstående, alternativt skal jeg opsætte dem via andre midler, hvis nogen har gode forslag?.

Mvh.
JN
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Yes - du kan få en U-formet metalprofil til at skrue på vinduet som du fører gipspladen ind i - hedder en kantskinne, de fleste tømmerhandler har dem.

https://www.bygma.dk/byggematerialer/byggeplader/gipsplader/gipsstolper/knauf-kantskinne-ks13---300cm-100p000250/

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis