Skift fra almindelig sikring til autosikring

Hej har en el tavle hvor der er sikringer i ,
Men kunne godt tænke mig at få skiftet til
Auto sikringer.
Hvad koster det cirka per gruppe ?
Tavlen ser sådan ud
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor dog skifte til automatsikringer?
Den type sikringer du har, er ganske udmærkede.

Vil du alligevel skifte, er en ny tavle en god løsning.

Vi prøver igen, i morgen --
Enig med Je_ns Du fur ikke nogen som helst fordel ed automatsikringer. Dine sikringer holder bedre til at kortvarig overbelastning. F.eks. start af stor vinkelsliber.
Men ellers vil et skud være 1000 1500 kr. stk. Men der skal laves ny dokumentation med varmetabs beregning m.m.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg kan da nemt komme i tanke om to fordele. Man kommer aldrig til at stå at mangle sikringer (og dermed heller ej strøm) og har ingen udgift ved at skal købe sikringer. Og selv konen har ikke problemer med at finde den sprunget sikring og kan nemt  slå strømmen til igen.

1000-1500 stk er nok lige rigeligt. Det er 7000-10.500 bare for udskiftning til 7 automatsikringer. Det vil jeg mene er for højt skudt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tja du kan købe mange ekstra sikringer, for den pris en udskiftning til automatsikringer vil koste.
Har man en hæderlig installation, bør sprungne sikringer være en meget sjælden hændelse, især da med D01 sikringer. 

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg tror ikke regningen han får er under 8000,00. Det tager noget tid at gå det hele igennem. o så materialer også.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
christiannielsen skrev den 08-10-2019 19:24:50

Jeg kan da nemt komme i tanke om to fordele. Man kommer aldrig til at stå at mangle sikringer (og dermed heller ej strøm) og har ingen udgift ved at skal købe sikringer. Og selv konen har ikke problemer med at finde den sprunget sikring og kan nemt slå strømmen til igen.

1000-1500 stk er nok lige rigeligt. Det er 7000-10.500 bare for udskiftning til 7 automatsikringer. Det vil jeg mene er for højt skudt.

 Nu har vi boet i et hus med en lignende tavle siden 1990 og kan ikke mindes, hvornår jeg sidst måtte skifte en sikring (tror nok jeg har skifte en engang for mange år siden :-)) Så de 4 ekstra jeg har haft liggende ovenpå, er efterhånden så støvede, at de måske burde skiftes ud med nye :-)

Så dine fordele ved at skifte, hmmm den er vist langt ud. Ha' et par ekstra liggende, så sker dine scenarier jo ikke.

Jeg vurderer ikke hvor stor relevans det har for trådstarter, da ingen af os ved det. Men nogen her i tråden er god til at konkludere en hel masse meget hurtigt og formulerer sig således at det dræber tråden. "Du fur ikke nogen som helst fordel ed automatsikringer." I stedet for at spørge trådstarter til årsagen for sit ønske. Først derefter vil man vide om der ikke er nogen som helst fordele. Indtil da er der i hvert fald to, uagtet af betydning. Hvem siger også at der er en årsag som giver mening for jer? det kan være trådstarter synes det er grimt eller et eller andet andet. Så kunne fordelen være at det er pænere og ser mere moderne ud. Der er mange muligheder for fordele. Inden man konkluderer en hel masse og lukker tråden.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det bliver da spændene at høre trådstarterens mening om tingene, nu er det jo et offentligt fora, og ingen lukker tråden.
Håber da trådstarteren tager de forslag med, som han synes om, og er der forslag ideer har ikke kan bruge gør det vel ikke det store.
Når jeg opretter et emne og spørger om ting, vil jeg da gerne have så mange indput som muligt, det giver for mig de bedste muligheder for at få tingene løst på bedste måde, og ofte ikke lige på den måde som man først havde forestillet sig.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er 8 gruppeafbrydere der skal skiftes til automatsikringer , det ville jeg gøre på mindre en time , og automatsikringer er ikke særligt dyre , så hvis trådstarter kender en elektriker , så er det bare med at komme igang , og afregningen , er god frokost med en lille en til ......................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
slap af, har sprunget 2 sikringer med hækkeklipper der ramte el kabel på 20 år, det er ikke pengene værd.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis