KOLDE gulve - gulvvarmen "virker" men varmer ikke.

Mit Altech system volder mig nogle problemer og har sådan set gjort det gennem de sidste 3-4 år

Som i ser på billedet tænder kredsende ubeklageligt. De tre tele termostater står på MAX men der er pi... koldt i de rum de er i.
Alle rørene til hver enkelt kreds er kolde.
Det store rør op til termostaten er varmt, men efter den koldt.
Termostaten står på 37 grader. Termostaten er skiftet for ca et år siden da jeg fik af vide at den var i stykker og har virket der efter.

Hvad kan jeg gør?
Spørger gerne hvis i mangler oplysninger der kan hjælpe mig...

Jeg har også haft et problem med en kreds der gav fuldt varme lige meget hvad. Har sat ny shuffle eller hvad den hedder på uden det virker. Når jeg sætter en manuel på kan jeg styr det.

Daniel  
Mit Altech system volder mig nogle problemer og... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej dsdsdk

Jeg tror vi snakker forbi hinanden, eller så forstår jeg dig nok bare ikke 🤔😁
Det er under telestaten at stiften ikke bevæger sig lige så meget som de andre.
Jeg prøvede at skrue pakningen/stiften af på en af de andre og der var der tryk på vandet så den skruede jeg på igen. Men der der ikke virker optimalt kan jeg skrue af og stiften bliver siddende (se billede)🤔

Når du skriver flow er jeg lidt på ude bane og ved ikke helt hvad det er eller hvor😁😵

Daniel  
Fedt at høre.

Flow-indstillingen er basalt set hvor meget vand der skal løbe gennem hver enkelt kreds.

Rum i forskellige størrelser vil have forskellig længde varmeslanger lagt ned. Så det betyder at et rum med 50 meter slange har brug for mere varmt vand end et rum med kun 10 meter slange. Så man kan indstille flow på hver enkelt tele-stat efter hvor mange meter gulvslanger der er lagt ned. På den måde kan du over samme tidsperiode sende mere varmt vand ind i 50 meter kredsen end 10 meters kredsen. Uden justeringsmuligheder, så ville små rum få for meget og store for lidt.

Når du fjerner en telestat, så vil der typisk være en markering og en justerings-mulighed.

Skriv ned hvad den problematiske kreds står på. Fyr den derefter på maks. Tanken er at hvis der sidder skidt i ventilen? Så kan den øgede vandgennemstrømning på kredsen måske rive det løs.

Bare husk at stille tilbage igen, så der kommer balance i systemet igen.
NB: Ligner der skal bruges en speciel indregulerings-nøgle til Altech?

https://docplayer.dk/20621576-Fordelersystem-bd-nr-04-6120-1xx-montage-og-brugervejledning.html
Udluftning  Udluftning og Udluftning?? 😀
Vi er flyttet så kæmper ikke det mere 😁

Daniel  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis