Isolere kælder eller ej

Jeg overvejer at sætte Calsitherm plader på min kældervæg, som en løsning der kan transportere fugt, men ikke mindst isolere. Jeg skal købe plader og klæb for noget der ligner 22.000. Hertil kommer montering. Kan det i det hele taget svare sig? Eller bør jeg bare lade væggene stå og betale den ekstra omkostning for opvarmning?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså det afhænger nok ikke kun af varmeregningen men også hvilken slags kælder du gerne vil have.
Pladerne vil jo betyde at markant mindre fugt trænger fuldt igennem væggen og dermed får du en mere tør kælder med bedre indeklima.

Det er nok det resultat som prisen skal måles op imod - jeg tvivler du vil spare nok på selve varmeregningen til at tjene pladerne hjem.

Der findes iøvrigt andre produkter som ytong multipor der kan det samme. Det er muligt du kan få nogle af dem lidt billigere

Ask
Hej Askholme, tak for det! Har kigget på Ytong, men fik at vide at man ikke bør bruge dem under terræn, da de ikke er så diffusionsåbne som Calsiumsilikat. Jeg forstår ikke helt når du skriver at mindre fugt vil trænge igennem væggen. Vil mindre fugt trænge ind på grund af pladerne?

Hvis man vil have en tør kælder, ville en god udluftning så ikke være en bedre inverstering?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis