Erfaringer med spartelmasse ift. fibergips?

Hej brugere

Jeg skal til at fuldspartle mine vægge lavet af retkantet fibergips, limet med fugeklæb. Mine spørgsmål er følgende: Hvad er rækkefølgen ift. spartle, opsætning af filt samt male? Skal der bruges grunder? Hvilken spartelmasse vil i anbefale til fibergips? Nogle som har erfaring med Sika spartel? (Grov).

Mvh.

Cph/Kris 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for den hurtig tilbagemeldning.

Super fin og relevant info. Snakkede med fermacell i telefonen idag, og de sagde jeg kunne bruge alt slags spartelmasse, men vigtigt du kom med det link. Hvad er max tykkelse på den spartel type? Væggen er noget skæv nemlig, vil gerne kunne ligge 10-20 mm tykkelse.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det tror jeg vil være meget i overkanten. Fermacel fås i 10 - 12,5 og 15 mm tykkelse så det er lige før der skal et ekstra lag på nogen steder.
Jeg kan ikke se at der står angivet i produkt anvisning. Men der står at der forbruges 1,7 kg / m2 ved 1 mm tykkelse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kan man evt. spartle over flere omgange? Og så få den tykkelse der nødvendig? 
Ja naturligvis men de færdigblandede spartelmasser tørrer op fra overfladen. Jeg tror derimod at du skal over til noget cementbaseret som hærder ved tilsætning af vand. Jeg har lige set en gulvmand spartle fald i bruseniche . Det var 15 mm i den tykkest ende og er gå klar på et par timer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Cementbaseret på en væg af fibergips? Kan man evt. bruge grovspartel som første lag?
Man kan sagtens vandskure m.m. på fibergips så jeg ville gå den vej. Husk at smøre med betobinder eller lignende inden pudsning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også