Reparation af overflade på betonrampe ved garage

Hej
Jeg har repareret en betonrampe foran vores garage, hugget det løse beton væk og støbt nyt. Så nu har jeg et puslespil af gammel og ny beton med fint fald til afløb. Jeg skal lave en afslutning/overflade, og vil høre om nogen kan anbefale et produkt. Det skal helst ligne beton, fx noget lignende et støbt betongulv eller en udvendig sokkel på et hus.
Det skal lægges på i ca 5-20 mm. tykkelse og altså på gammel og ny beton.
Jeg har fundet noget der hedder Weber Outdoor Repair, det kunne være en mulighed, det er ret dyrt, jeg skal nok bruge ca. 20-30 kg. Nogen anbefaler fliselim, men det synes jeg giver en lidt for lys og fin overflade. Kunne man evt. bare bruge sokkelpuds, det bliver meget hårdt, men hæfter det godt nok?
Mvh. Niels
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bruge udendørs flydespartel som blandes med for lidt vand sådan at du bedre kan styrer fald mv. Fx kan lip 228 bruges til opgaven.

Den slags er ikke billigt men det handler også om at der skal en masse trylleri til for at produktet får ordentlig styrke selvom laget er tyndt.

Overfladen bliver nok glattere end beton. 


Ask
Hvis du er tilfreds med strukturen på det nuværende, men  blot vil have det ensfarvet er epoxy maling iblandet sand for skridsikkerhed måske en mulighed?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej
Tak for svar. Jeg har også talt med Sika, og de anbefaler et af deres produkter der hedder MonoTop 352 (cementbaseret med fibre, op til 2 mm korn), efter svumning med MonoTop 910. 352 lægges på i et lag på 4-75 mm, og kan pudses færdigt med et almindeligt pudsebræt.
Det bliver nok det jeg bruger, det skulle give en 'klassisk' betonoverflade. Udendørs flydespartel er også et kanon godt bud, men jeg tror at jeg får en mere ru overflade med MonoTop.

/Niels
Jeg skylder vist et foto af det færdige resultat. Det gik fint med de to Sika produkter, og foreløbig holder det godt, så vi er glade :-) Mange tak for de gode råd!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også