Afkoble gaskomfur

Hej! Skal til at renovere køkken, og skal skifte gaskomfur ud. Jeg får VVS til dette, men må jeg selv afkoble det gamle komfur, så jeg kan smide det ud? Det har en tilkobling som ligner man kan skru den for at “lukke” gassen. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få din VVS'er til at koble dit komfur fra, gas skal man ikke spøge med. Der må være en hane ved måleren, hvor der kan lukkes. Gasrøret bør også afproppes, så der ikke kan sive gas ud.

fase
Det har du ret i Bent Andersen, men hvis køkkenet skal renoveres og gaskomfuret erstattes med et elkomfur, skal gas installationen vel alligevel fjernes. så hvorfor ikke få en VVS'er til at fjerne installationen.

fase
Jeg læser trådstarters indlæg som at VVS’er skal skifte gl gaskomfur til nyt ditto.
Måske der er brug for en præcisering fra trådstarter?
Jeg vil gerne koble den gamle gaskomfur fra. Fredag, for så skal jeg rive det gamle køkken, og køre på genvindingcentralen med det.. VVS kommer først ugen efter for at installere ny gasmåler, og koble til den nye gaskomfyr(gasblus) derfor ville det være meget skønt hvis jeg kunne koble fra ved snapkobling, og fjerne den gamle komfur:) jeg rører ikke ved rørene eller gasmåleren i øvrigt... snapkoblingen; er det bare at skru på den, (det ligner det jo... eller skal det først skrues på en særlig måde så den grønne pil bliver rød? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis