Stænkplade - én stor flise

Hej allesammen,

Nu har jeg siddet og læst i forummet omkring opsætning af stænkplade. Ville der være noget galt for at jeg limede en 30x60cm flise op med monteringslim eller silicone på en væg med filt? Jeg tænker om den suger mere fugt på bagsiden end en glas/rustfrit stålplade...

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe du fuger den hele vejen rundt, kan jeg ikke se et problem med det.
En flise suger jo ikke vand 

Mvh. Christian M
 

Jeg tænkte netop at det kunne være dumt at fuge den hele vejen rundt - ligesom jeg kan forstå, at man heller ikke anbefaler det med "almindelige" stænkplader - netop fordi der kan trænge fugt ind bag, og det så skal kunne "slippe ud" ved at man kun laver lodrette limstriber...?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvordan skulle der trænge fugt ind, hvis man fuger hele vejen rundt? 

Mvh. Christian M
 

måske fordi den sidder på filt...? Jeg gentager bare hvad jeg har læst, og hvad den mest handy'e mand jeg jeg kender sagde... Jeg håber bare på at få gode råd herinde ;-)
miko skrev den 06-10-2019 23:00:17

måske fordi den sidder på filt...? Jeg gentager bare hvad jeg har læst, og hvad den mest handy'e mand jeg jeg kender sagde... Jeg håber bare på at få gode råd herinde ;-)

 Men du maler jo med en maling med en god glans. Så burde væggen ikke suge snavs 😊

Jeg havde ikke været bekymret hvis det var mig. Men lad os se hvad andre siger 👍

Mvh. Christian M
 

miko skrev den 06-10-2019 23:00:17

måske fordi den sidder på filt...? Jeg gentager bare hvad jeg har læst, og hvad den mest handy'e mand jeg jeg kender sagde... Jeg håber bare på at få gode råd herinde ;-)

 Hvor skulle fugten komme fra ? Hvad har du præcist læst og hvad siger din ven mere specifikt der kan gå galt ?


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også