Program til hus/have design?

Nogen der kan anbefale et godt program til PC, jeg kan bruge til at lave design af have, terrasse, hus, tilbygning m.m.
I skrivende stund skal jeg bruge det til at designe terrasse og prøve nogle idéer af. Men det må gerne kunne mere en blot det.
Gerne open source hvis muligt.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får et langt bedre resultat ved at lave en muck-up. (Det er grafikeres brug af tegnede elementer på papir der flyttes rundt på en plantegning).

PC-programmer er alt for stive og giver ikke samme 3D fornemmelse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det kommer jo an på hvor tålmodig man er med at få det tegnet ind.
Et gratis program kunne være 3dhome (mener jeg det hedder) der er en masse dele til inde i huset men der er mulighed for at hente flere ting på nettet. Du skal do være omhyggelig med dimensioner for at det er brugbart.. 

Hvis du er meget tålmodig / lyst til at tegne i 3D er sketchup et godt og brugervenligt program + der findes mange youtube videoer til. Det er desuden gratis - og det er muligt at downloade andre brugers content som man så selv kan ændre på (dimensioner og design).

Jeg har selv brugt det til at tegne vores hus i (ved at importere plantegningen og bygge her ud fra). Dertil indrettet værelser med andres content til at få en fornemmelse inden vi gik i gang med projekterne. Oveni har jeg også selv tegnet møbler som jeg en dag håber på vi kan bygge, fx et stort loungemøbel til vores terrasse.

Men det tager dog tid, både at sætte dig ind i og så at tegne. Men det kan bruges til mange ting - jeg tegner også mindre praktiske ting som vi så printer. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis