Varmekabel til højbed i drivhus.

Hej til Jer.
Nu er der kun få tomatplanter som ikke er gået til i skimmel. Så jeg er begyndt at planlægge næste år. Jeg kunne godt tænke mig at tilføre noget varme til det ene bed (4m x 0,7m). Man kan få sådan et færdigmonteret varmekabel på 100w. Men hvor meget batter 100w fordelt på 2.8m2? meningen er at det skulle varme fra starten af april om natten med nogle flamingoplader over, som så bliver lagt til side om dagen.Dette forår havde jeg en overvintret tomat som jeg satte ud i april men det var ydeligt at det var for koldt om fødderne for den.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Nu er der kun få tomatplanter som... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er der mange tricks til at få tidlige frilandtomater , i den amerikanske delstat Minnosota hvor de har nærmest arktisk kolde vinter er det en nationalsport om hvem der kan få den første røde frilandstomat , Lige så snart frosten er gået af jorden ,  bliver der gravet store huller som de enkelte planter skal i , jorden kommer indendøre i spande så den er varm når den skal ud , hullerne bliver varmet med hårtørrer/varmepistol og jævnligt fyldt op med varmt vand , og efter en uge eller to så er det plantetid , og det virker..
Hvis man vil have meget tidlige røde tomater på friland så er det vigtigt at vælge en hårdfør og meget tidlig sort , og her kommer busktomaten Bloody Butcher og heirloom tomaten Danish Export ind i billedet , sidste år plantede jeg de to sorter på friland den 18 April og den 5 Maj var der en rød tomat på busktomaten..


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hej karl smart.
Så virker det jo noget nemmere med lidt el og et varmekabel, Men super at du nævner nogle tidlige tomater. jeg har nemlig været på jagt efter nogle, så jeg vil da prøve med dem du anbefaler. Her i haven har jeg prøvet med frilands tomater og opgivet det igen. Fik et drivhus.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
De bruger det til at frostsikre rør installationer og derfor har de tit en stump til at ligge. Klunse kan betyde mange ting som regel skal man vel give lidt til kaffe kassen for en sådan stump. Det kan være de har en måtte fra gulv varme i et sommerhus eller ligende så hør dig ad om der skulle ligge noget der kan bruges

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Find afsnittet med bonderøven hvor han bruger sin mistbænk fuld af heste lort til opvarmning. Tror ikke der skal et lige så tykt lag til som med halmballer.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
fiaght. Ja jeg kan godt se at man bruger sådan noget til frostsikring. Men jeg forstår ikke hvorfor trikkeren skulle gi det væk. Hvis han gemmer det er det vel fordi han mener at det kan bruges. Derudover hvis jeg så får nogle stumper så skal jeg til at montere dem osv osv.Det er ikke noget problem at købe det som jeg skal buge. Og spørgsmålet gik egentlig på hvor meget rækker 100w til opvarmning af 2,8m2 drivhusbed.
Peter R du kan tro at jeg kommer ikke til at se uendelig mange bonderøven for at se ham fylde heste møg i et bed. Og som med halmen det er bare ikke mig at rende rundt efter heste møg. Eller hvis jeg gjorde så var det for gødningen. Og i hendhold til Camilla Plum så skal gødning til tomater være vel omsat kompost eller møg. Men tak for Jeres svar.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis