Isoleret gulv i uopvarmet skur

Jeg står og skal igang med opbygningen af gulvet i mit nye skur. Det er placeret oven på fliser der har ligget der i over 30 år.
Der er ca. 250 mm fra nuværende fliser til overkanten af nyt gulv.
Skuret bliver isoleret, men uopvarmet. 
Mit spørgsmål går på hvordan jeg skal bygge det op.
Jeg tænker at det blot skal være opklodset på strøer 45x95 trykket.  
Mellem strøer smider jeg noget ESP ned.
Selve gulvet bliver krydsfiner eller osb. 
Hvad med en fugtspærre?
Hvad med hulrummet under strøer, skal det ventileres eller?

Og nej, betondæk er ikke en mulighed :-)

På forhånd tak for jeres hjælp.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får helt sikkert et koldere skur ved at isolere gulvet. Jeg vil foreslå dig at fjerne fliserne, lave en god randisolering, fylde op med sand, og lægge fliser oven på plastdug (dampspærre). Hvis du absolut vil have trægulv, så lægges det på strøer over fliserne.

Søren O
Hvis du isolerer mod jord, undgår du jordvarmen, som naturligt vil søge opad.
Jeg har 5 isolerede garager UDEN isolering i gulv. De er alle frostfri.
Jeg har lagt plastic ud under alle gulve før støbning, og de er knastørre.

Med venlig hilsen
ktm

 

Så hvis jeg skal forstå jer ret, anbefaler i ikke at isolere gulvet udover en randisolering.
Hvis jeg blot vælger et opklodset gulv på de nuværende fliser, skal jeg så smide en fugtspærre ind under opklodsningen?

Hvis du lægger Sundolitplader som isolering, lægger du en dampspærre ovenpå spærene.

 

Dampspærre over dine eksisterende fliser er ok. Det er for at undgå jordfugt i dit skur. 

Søren O
Hej heding. Jeg vil rigtig gerne høre hvordan du har løst det og om det er blevet en succes. Jeg har et skur fra 1980 med tilsvarende gamle fliser. Jeg vil gerne isolerer skuret og er i tvivl om isolering af gulv...- Det vil være opvarmet i efterår/vinter halvåret. Vi kan evt skrives ved via beskeder. Da jeg er helt ny i forumet så må jeg først skrive privat om 24 timer. Venligst Nele 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis