Borehammer VS slagboremaskine

Har læst gamle tråde igennem omkring slagboremaskiner og borehammere men der er sket en del siden 2007.

Jeg aner ikke om jeg skal investere i en borehammer eller slagboremaskine. Primært skal den bruges inde i lejligheden til små huller så jeg kan sætte raw plug og skruer i. Jeg har læst en borehammer kan være voldsom således at den sprække mursten/beton op til at blive rigtig grimt. Jeg skal blot bruge små huller så jeg kan hænge diverse pynt op på væggen som små lamper, lærred billeder eller et tv måske i fremtiden. Skal jeg søge efter en borehammer eller slagboremaskine?

 // www.my1337.com //

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil anbefale dig at starte med en almindelig 230 V botemaskine med slagfunktion. Den kan købes for få hundrede kroner, og virker altid.
Viser det sig at den ikke kan klare opgaven kan du købe en borehammer, hvis du ikke har en bekendt du kan låne af.

Søren O
Det kommer an på hvad du skal bore i er det ren beton som inde fleste nyere lejligheder så er det kun en borehammer der dur, til alm mursten så er en alm boremaskine at foretrække, behøves ikke engang at være med slag, blot et kvalitetsbor så går det ganske fint uden problemer. 
Enig med mfrost. Kvaliteten af boret er næsten vigtigere end kvaliteten på boremaskinen. Selv en billig 18V boremaskine uden slag fra Jem og Fix kan bore huller i mursten. Og med det rette bor går det såmænd slet ikke så langsomt 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis