Rør og fittings til walk in

Jeg skal indrette et walk in med vandrør til tøj.

Rørene skal gå fra gulv til loft og have forskellige sektioner.

Jeg vil allerhelst have sorte 1" rør med fittings Uden gevind, da det klart gør det nemmest at tilpasse det hele.

Mit problem er, at jeg ikke kan finde sorte fittings uden gevind? Kan kun finde galvaniserede fittings uden gevind, samt sorte fittings med gevind.

Med gevind:
Uden gevind: https://www.vvs-eksperten.dk/ror-og-fittings-pipe-clamps-pipe-clamp-kort-t-stykke-1-051010008

- Kan jeg købe galvaniserede fittings og male dem sorte? Hvis ja, hva skal jeg bruge?
- Smitter sorte rør, og skal jeg evt rense dem helt i bund med rensevæske?


Mvh. Christian M
 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Galvaniserede rør clamps kan sagtens males sorte med almindelig maling til metal. Og de sorte rør skal renses af for olie med fortynder eller renset bensin  og de skal også males. Der vil altid være en afsmitning, og når de er afrensede ligner de jern, og er ikke sorte.
Jeg ved godt at bøjler med tiden slider det sorte maling af på toppen men det begynder ikke at smitte af trods det.
Husk at man ikke kan samle 2 rør ender i disse clamps, og får en afstivende virkning. De kan kun bruges midt på en rørlængde for at koble i som et T


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 06-10-2019 00:08:30

Galvaniserede rør clamps kan sagtens males sorte med almindelig maling til metal. Og de sorte rør skal renses af for olie med fortynder eller renset bensin  og de skal også males. Der vil altid være en afsmitning, og når de er afrensede ligner de jern, og er ikke sorte.
Jeg ved godt at bøjler med tiden slider det sorte maling af på toppen men det begynder ikke at smitte af trods det.
Husk at man ikke kan samle 2 rør ender i disse clamps, og får en afstivende virkning. De kan kun bruges midt på en rørlængde for at koble i som et T

 Okay tror jeg tager fruen med ud og kigger på galvaniserede rør, og ser om hun kan accepterer dette i stedet. For vil være træls med maling der skaller af, og evt afsmitning. 


Jeg har tænkt mig at lade de lodrette rør være hele, og så sætte clams på dem, som du beskriver 👍

Mvh. Christian M
 

Det er bedst med galvaniserede rør der eventuelt males. Det skaller ikke af, men maling kan slides der hvor bøjler hænger.
De lodrette bør slutte under den øverste, og så lade overligger være 1 gennemgående rør, så den fortsætter ud hvor du skriver " kjoler "


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 06-10-2019 12:40:30

Det er bedst med galvaniserede rør der eventuelt males. Det skaller ikke af, men maling kan slides der hvor bøjler hænger.
De lodrette bør slutte under den øverste, og så lade overligger være 1 gennemgående rør, så den fortsætter ud hvor du skriver " kjoler "

 Hvorfor ikke lade 3 rør være gennemgående fra gulv til loft med 1 meter i mellem, og så sætte clams på uden gevind, men med spændeskrue, til de vandrette? Så kan man i teorien os flytte de vandrette op og ned, alt efter hvordan man lige ønsker de skal være. Tænker da at det giver bedste afstivning, når de monteres i både loft og gulv. 


Mvh. Christian M
 

Det kan du godt have ret i. Det var for at undgå den vinge du tegner Hvor der står "kjoler"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 06-10-2019 18:40:41

Det kan du godt have ret i. Det var for at undgå den vinge du tegner Hvor der står "kjoler"

 Grunden til at den er længere nede end de andre vandrette er, at fruen ellers ikke kan nå der op 😅


Mvh. Christian M
 

Det kan jeg godt se nu. Der står jo konsekvent CM på de øverste.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også