Tilslutte nedløb til eksisterende ståltagrende

Vi har bagfald på en af vores tagrender, og jeg skal derfor have tilsluttet et nedløbsrør. Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal lave hullet i tagrenden... Jeg har fundet en fin video, som beskriver hvordan man gør med plast tagrende, men vores er i stål. Desuden har jeg ikke en pladesaks - og tagrenden sidder jo monteret på huset.

Det er dette tudstykke jeg vil montere på den eksisterende tagrende:
https://www.jemogfix.dk/tudstykke-staal/4203/9000605/

Her er videoen jeg har fundet - hvor det er en plast tagrende..
https://goerdetselv.dk/tag/tagdaekker-tip-tilslut-et-nedloeb-til-tagrenden

Nogen godefif til at lave et pænt hul i en tagrende af stål?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først: Måske skulle du rette rendejern så tagrenden får fald den rigtige vej. Så undgår du nedløb og kloakering.
Men kan det ikke lade sig gøre så kan du skære et hul med lille vinkelsliber. Det behøver ikke at være pænt. Man skærer bare et hul som er firkantet, eller hvordan det nu ender, og eneste betingelse er at det ikke kommer uden for hvor tuden dækker bagefter. Så hold tuden op, og mærk op med klæbebånd eller tusch der kan vaskes af igen og hold dig et godt stykke fra opmærkning.
Kør i små step med vinkelsliber så kanter ikke bliver alt for varme ind på det gods der skal blive. Det kan forringe rustbeskyttelsen på kanten selv om varmgalvanisering kan reparere sig selv lidt over tid.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vi har faktisk fået rettet tagrenen med nye rendejern og det hele, men de kunne ikke rette den nok. Udfordringen er at huset åbenbart er skævt den modsatte vej af hvor nedløbsrøret er.

Planen er at smide en stor regnvandstønde op i den ende hvor det lige nu bare plasker ud over tagrenden og ned på fliserne... Så når finanserne er til det, må vi få lavet kloakering. :) 

En vinkelsliber har jeg i hvert fald - det prøver jeg!
Og husk et gnister fra sliber ikke må komme i retning af vinduer. Hverken på huset eller bilen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis