Er varmtvandsbeholder tærret

Hej
Jeg har en varmtvandsbeholder, som drypper, mest når vi bruger / lige har brugt varmt vand.
Den drypper ned langs indersiden (rød cirkel). Tyder det ikke meget på at beholderen er tærret og helt skal udskiftes?
Beholder er 10 år gammel og anoden er aldrig skiftet. Vidste ikke før i dag at det var noget man burde holde øje med.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tyder på at din antagelse er rigtig. Når vand opvarmes, så udvider det sig, og er der et lille hul giver et større tryk mere vand. Du skulle gerne have sikkerhedsventil på din beholdet, men den åbner normalt først ved 6 eller 10 bar, så det hjælper ikke meget med en utæt beholder.
Der er sikkert kun den "tunge" vej tilbage - udskift beholderen.

Søren O
Du skal have mange tak for svaret. Det er godt at få en anden vurdering, end bare min egen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis