Udendørs lys slår relæ

Hej

Jeg er næsten sikker på, at det er fugt i en lampe d er skyld i miseren - men det der undrer mig er, at lamperne kan lyder i 15-20 sek før relæ slukker. Burde det ikke ske med det samme?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det HFI relæet der kobler ud? Det kan forekomme, at der går lidt tid, inden relæet kobler ud. Du kunne skille lampen ad og se om der er fugt i den.

fase
Jeg har lige haft overgang i en bedlampe. Der gik nogen gange 14 dage inden relæ slår fra. Det er noget med overgang på nulleder, og hvor højt spænding på nulleder kommer, ( spændings fald i ledningsnet )
Så der måtte måles igennem med megger. ( apparat der udsender højere spænding )

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for input. Tog pærerne ud af alle lamperne. På den sidste kunne jeg konstatere, at der var dannet rust ved pære/fatning. Uden pære i denne lampe virker det fint.

Tænker jeg må skifte lampetoppen ud så det bliver tæt og fatning uden rust.
Rust får ikke relæ ril at slå fra. Men rust er tegn på fugt så du har nok ret-

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at skille hvert eneste havelampe af.

Og ja problemet blev fundet i den sidste - som altid 

Lamperne holder hvad de lover - de er vandtætte. Hvad der ikke lige var med i ligningen var myrerne, som så bare gik op nedefra. 🤨

Annonce
Det var godt, du fandt fejlen. Men for at dryppe lidt malurt i bægeret, så skal du have kabelkappen ført med ind under aflastningen.

fase
Jeg har svært ved at tro at myrer kan udløse et HPFI relæ , myrer laver kun bo hvor der er knastørt................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Myrer slæber jord op og det kan blive fugtig. Jeg har fundet fejl på eldåser der både havde været fuld af myrer og nogen gange ørentviste.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Myresyre tis er særdeles ledende har lige været i et kabelskab der leverede 230 v ind i huset selv om sikringerne var taget af efter rengøring var der ikke overgang mere . rens godt af 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis