Magnetsøger

Hej alle sammen,

Jeg står og skal have boret et hul i et loft til ventilation. Der er ikke megen plads, det er ikke muligt at måle op og jeg skal være sikker på hullet sikker det rette sted nedenunder.jeg kan ikke bore op, nedenfra... og kan ikke bore ned ovenfra... placeringen skal kendes inden da... suk...

Så jeg ville gerne sætte af nedenunder, og finde korresponderende punkt ovenpå... INDEN jeg borer hul.

Ved der findes nogle magnetsøger a la
https://www.greenline.dk/k/elartikler/vaerktoj/magneter-til-loft

Men disse har jeg prøvet... og er ikke optimalt, da placeringen ikke er præcis nok...

Findes der nogle digitale og mere følsomme alternativer...

Mvh,
MAEH 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at køre op med et 6 mm bor og se om du er det rigtige sted inden du spænder det store bord
Du kan ikke få noget der er mere præcis, uden at det bliver i nærheden af raketvidenskab.
hvorfor kan du ikke måle dig til rette.
Nedefra kan du måle hen til muren, og tager du isolering op kan du se hvor muren er oppefra også. Eller stikke en meget tynd skruetrækker op bag skyggeliste og se denne oppefra.
Ellers er det mest brugte Groundz`s metode med at bore op med et meget mindre bor og så måle derfra.
Uden at kende forholdene mere præcis er det vanskeligt at gætte på andre muligheder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det ventilationsregler har da en dimension, så du har masser af plads til testboring med små bor. Men der skal være 0lads til et rør på loftet, så er der vel også plads til en vinkelskriemaskine med til lille bor.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis