Gulvvarme skruer ikke op

Kære Alle

Jeg har et nyt hus fra eurtodan-huse med en gulvarme og ingen radiatorer. Varmeanlægget fra Metro Therm system 5 med ECL 110 komfort og pumpe ump3 15-70-130 auto fra Grundfos.
Der har ikke været nogle problemer med gulvvarmen de første 2 år styret via Danfoss Link app men i år har jeg prøvet at skrue op for varmen uden respons. Jeg sætter det ønskede temp til 24/25 men temp når kun op til om 20/21. Vi har varmt vand. Jeg håber nogle kan hjælpe. Vh Samer

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden.
Du kunne lige starte med at fylde lidt mere vand på dit anlæg. Jeg kan se at manometret viser lidt under 1 bar. Du kan roligt efterfylde til den sorte viser er oppe ved den røde. Kan ikke sige om det er årsagen, men det er en sansynlig mulighed.
Husk at når du fylder vand på varmekredsen at, skal tilslutningsslangen være tømt for luft (og fyldt op med vand).

Søren O
Det kunne også være at termostat der styrer blandings temperatur i kredsen er sat for lavt. Mon ikke de grønne lamper på styring indikerer at der kaldes på varme i alle rum, men hvis der ikke er " noget at leve af " så fryser du stadig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svaret. Nu har skruet op for vandet fra 1 til 1,5 bar og termostaten er skruet op fra 4 til 6.
Jeg håber det giver mere varme.
Jeg undrer dog over at pumpen slet ikke lyser. Er det normalt ?

Vh
Samer
Termostaten styrer varmen i din varmtvandsbeholder.
Pumpen burde lyse, sidder stikket ordentlig i ?

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Stikket sidder som den skal. Jeg har taget stikket ud og sat den i flere gange. Kan det være ledning fra styreboksen ECL110 til pumpen, der defekt ? 
Annonce
Måske, eller pumpen der er færdig, det kan være mange ting hvad med stikket til trevejsventilen, sidder det rigtigt.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Ja det synes jeg Sådan ser det ud
Til højre sidder ledningerne for pumpen. Lige ved siden af sidder ledningerne til trevejsventil.
Prøv at mål på stikket til pumpen

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeg vil prøve at skaffe måleudstyr imorgen. Kan det være noget med udeføleren ? 
Hvad temperatur viser den i ecl

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis