kan kun få min scotter til at køre 20 kmt

hej
jeg kan ikke få vga grido til at køre over 20 kmt
jeg har rense karburatoren, skifte fjeder ned ved koblingen, sat 6 gr ruller på.
jeg kan se at koblingen er godt slidt. jeg kan bare ikke få den over 20 selv om jeg piller begramsen af  
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa - begrænseren forhindrer vel ikke din scooter at nå de godt 30, som jeg formoder du må køre. Hvis koblingen er slidt, vil det sikkert være riller i de 2 koniske skåle. Det kan self være en forhindring, hvilke en ny kraftigere fjeder og vil være.
Men jeg tror nu snarere at din motor trækker for lidt og det kan meget vel være en tilstoppet udstødning, slidte stempelringe og/eller en for lille hoved dyse, der er årsagen. Riv lige udstødningen af og prøv uden !! Ps.- netop udstødningen skal passe til det flow, der ' løber ' gennem motoren, af hensyn til bl.a brændstoføkonomi og max hastighed/omdrejninger og er derfor delvis fyldt med et matriale der lyddæmper/begrænser. Med tiden stopper det til af sod mv. - nogen mener det kan renses med ex. kautisk soda, men min erfaring med det er nu ikke særlig positiv.

 

Prøv med nyt stempel/ringe i første omgang. Ps: der er vist en pil i toppen af stempel, der peger mod udstødningskanal..

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis