Nyt hus med ældre Genvex og defekt Vanvex.

Hej med jer.

Min kone og jeg har købt et hus med et Genvex anlæg fra 2007. Til det høre også et Vanvex 280 anlæg fra 2007, som er defekt.

Vi har nu okt, og vi synes her er pisse koldt om morgen og natten! Udsugningen siger 23-25 grader om aften og 13-15 om morgen. Vi har lige haft service på Genvexen, der var ingen fejl. Dog opdagede han at Vanvex var “næsten” defekt, der er revne i kedlen. (Vi har fået medhold i ejerskifteforsikringen, så den bliver skiftet snart)

Mine spørgsmål er til jer der har samme eller erfaring:

1: Skal vi allerede i okt havde gang i brændeovnen? Det er jo “kun” 8-9 grader om natten, burde den ikke kunne klare det?
2: Hænger Vanvex og Genvex sammen? Så der ikke kommer nok varme når Vanvex er defekt?
3: Hvis Genvex og Vanvex er koblet sammen på en måde, kan man så købe et andet mærke end Genvex’s Vanvex ? Noget som er bedre og billigere eller hvad har i af erfaring? Om måske en god montør? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Genvex er ikke beregnet til primær opvarmning.

 

Velkommen på siden.
Så vidt jeg kan se, så er vanvex "kun" varmepumpe til opvarmning af brugsvand. I må have noget andet til den primære opvarmning af huset - har i fjernvarme? Måske er der lukket for "sommerventilen" eller hovedhanen.

Søren O
Hej Søren. Tak for det.

Vi harbrændeovn og Genvex.
Vanvex’en giver også vand til gulvvarme på badeværelserne :) 
Så forstår jeg godt at i har det koldt om morgenen når i ikke har haft gang i brændeovnen. Vi andre har haft åbnet for varmen den sidste måned for at holde varmen.

Søren O
Hvad med jeres Genvex anlæg - er det med varmepumpe. Så kunne det jo være at varmepumpen ikke er tændt - kontrolpanel står måske på "sommerfunktion".

Søren O
Annonce
Gammel tråd men vi har samme anlæg.
Hvad fandt du ud af dengang?
Vi nedlagde brændeovn og fik en luft/lift varmepumpe. Det køre mere stabilt. Og så har vi fundet frem til at der var byttet rundt på ventilator til indblæst og udefra sug. Så det gav udfordringer. Det gør vi ikke har minus grader, men ikke at vi ikke behøver en luft/luft som supplement. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis