Marmorhylde på hyldeknægte over radiator?

Min mor ønsker sig en marmorhylde over sin radiator. Marmorplader i 20 mm tykkelse kan jeg købe på mål, men kan jeg bare sætte to hyldeknægte op - en i hver side - og så lade marmorhylden hvile på dem?

Eneste alternativ til hyldeknægtene - tænker jeg - er simpelthen at lægge hylden på radiatoren. Men det er ikke godt for ventilationen omkring radiatoren, og jeg er også bange for, at det kommer til at se dumt ud.

Jeg går ud fra, at man ikke kan eller skal gøre hyldeknægtene fast til undersiden af marmorpladen - jeg vil nødigt bore i den! Kan man evt. lægge noget gummi ovenpå hyldeknægtene, så hylden ligger fast?

Mvh Steen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor mange hyldeknægte du skal bruge afhænger af længden på hylden og hvad der skal stå på den. Er den 4 meter lang knækker den under sin egen vægt, ligeledes hvis den gamles samling af bowlingkugler skal stå på den, og den kun er 1 meter 😏
Du kan lime den på hyldeknægtene hvis du ikke vil skrue - bare en lille klat montagelim så den ikke skrider ned ved en fejl
Eller tæppetape.

Tak for gode forslag! Nu har jeg opdaget, at man kan få særlige hyldeknægte til radiatorer. Det er en god løsning til den ene radiator, som er "moderne":

Men den anden radiator er af noget ældre dato:

Men det viser sig, at man tidligere har kunnet få hyldeknægte til denne radiatortype - dem har min søster nemlig:

Nogen der ved hvor man kan købe sådan nogen?

Mvh Steen
Mon du ikke kan skære et stykke træ så det passer imellem radiator og marmorhylden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis