Thermex Frithængende Emhætte - Ingen lys i halogen

Betjeningspanelet siger blip, når der trykkes, men ingen lys bliver tændt.
Der sidder 2 æsker, en sort og blå oppe i emhætten. Den blå har D-DLB-283 som model id og jeg "tror" det er synderen, da det er den som kobles til halogenerne. Tidsindstilling til sug virker kun for 15min. Ellers er alt andet ok, men lyset er den største udfordring. Billeder af print bag/for.

Har prøvet med kontakt rens, måle spænding over den store modstand (gætter på 35k ohm 5% tolerence), men da transformatoren ikke er belastet kan jeg ikke finde ud af hvad der er galt og ohm måling gir ikke en disse.
Kondensatoren ser ok ud (ikke boblet) og transistorerne ser ikke varme plagede ud.
Ensretterne er også målt ok.

Søger et andet print eller link så jeg kan erstatte den store varme tolerente modstand.

Andre råd og vejl modtages med tak.

Billede af synderen
Betjeningspanelet siger blip, når der trykkes, men... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er 2 stk. 20w trækker de knap 3,5A fra printet, hvad sker der hvis du tager pærerne ud og måler en evt. spænding i fatning? er der spænding nu, kunne det vel tyde på defekte transer ?? - eller er det helt i hegnet.  

 

Nu skriver du nogle.... Er der flere print!!!. Eller er dette det eneste print der styrer det hele ?. Hvor kommer den hvide fladkabel ledning fra med flere ledere ?. 

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er også en sort plastik boks i emhætten. Den siger beep når lys forsøges tændt og styrer selve motoren. Motor virker uden den blå boks (Dette print).
Man kunne jo også prøve at finde een brugt og pille dele fra den. Jeg ved ikke om det er den samme: https://www.dba.dk/emhaette-thermex-500-fin-t/id-1059012614/  

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Det er det desværre ikke. Jeg overvejer at købe en ny emhætte, men jeg står i +5000 plus montagen. Kan ikke gennemskue hvordan jeg får rør til st passe et skråt loft? Går ud fra ikke alle løfter har samme hældning.
Fik du nogen sinde målt den modstand. De kan altså også købes. I danmark har vi noget der hedder Vejle RC, eller elektronik lavpris. Der handler jeg hvis det skal gå hurtigt. Er det bare hygge bruger jeg ebay i kina og venter gerne de 4-5 uger, men får dimsen til 10-30% af danske priser. 

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej AGA

Fik du printet til at virke ?
Når lyset ikke virker på et D-DLB-283 print er det altid enten kondensatoren eller modstanden der er stået af . Se markering på billede

Venlig hilsen/Best regards 
Mads Rindom Lund 
Youcontrol.dk Aps 
Kirsebærvej 44 
DK 8600 Silkeborg 
CVR - 34692904 
+4520275925 
[email protected] 
www.youcontrol.dk
Hej Mads

Jeg fik skiftet de 2 transistorer (lige over de 2 gule firkantede Cer), men det hjalp ikke en disse. Skiftede dem til sådanne nogle her: https://www.elextra.dk/details/H22384/

Jeg kunne ikke finde effekt modstanden nogen steder (39K tror jeg nok) og kondensatoren ser rask nok ud (ikke bulet). Har du noget modtage etc på lager?
Jeg er ikke helt med på hvorfor du har skiftet 2 transistor. Har du målt effekt modstanden på markeret ? Hvis denne er defekt kan du sagtens udskifte til en lidt større men ikke over 56K. At kondensatoren ikke er bulet betyder ikke at denne ikke er defekt.

Venlig hilsen/Best regards 
Mads Rindom Lund 
Youcontrol.dk Aps 
Kirsebærvej 44 
DK 8600 Silkeborg 
CVR - 34692904 
+4520275925 
[email protected] 
www.youcontrol.dk
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis