Silkerhed

Hej jeg har et dilemma
Hvad siger reglerne omkring ulykker i hjemmet
I dette tilfælde er jeg kommet til skade med en
Rundsav. Det kostede et led af min langefinger.
Rundsaven var en der stod i huset da jeg købte den, og der har aldrig været overdækningen på og det har jeg så heller ikke fået lavet.
Er der nogen der kender til reglerne ved sådanne ulykker I hjemmet?
Er der ingen dækning på når saven mangler overdækningen?
Mvh Poul
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tvivler på at forsikringsselskabet vil for at se din rundsav, hvis de vil se kan du jo sige at du har smidt den ud... problem løst.
Du skal søge erstatning igennem ulykkes forsikring. De dækker uanset om der er fejl eller ej på saven. Om saven stammer fra tidligere ejer har ikke betydning da det er dig selv der bruger den og derfor har du selv ansvaret for lovligheden.
Om du får noget kommer an på mengrad. Du skal vist op på 5% invalid før det kommer på tale. I din police tror jeg der er en tabel hvor tommelfinger er dyrest, dernæst pegefinger og så kommer de andre.
Men det kommer også an på erhverv, om du har særlig brug for den legemsdel. Det er jo din "fuckfinger" det er gået ud over.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja jeg synes også og have hørt at når det var privat, så var der altid dækning?
Check din police
Generelt dækker ulykkes forsikringer alt, men baseret på méngraden som andre har skrevet.
Hvis forsikringen mener at du har handlet groft uagtsomt kan de oftest også lave et fradrag (eks får du ikke fuld dækning hvis du kører galt med en promille på 2)
Men, men, de specifikke forhold står i din police
Der er bestemt ikke altid dækning. Jeg er faktisk i tvivl om, det giver " nok " med et led på den finger.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Har du en ulykkesforsikring ? Hvis ikke er det bare ærgerligt. Der er ellers gode penge i at miste lidt af den "rigtige" finger - altså på en arbejdsplads.
https://www.nnf.dk/nyheder/2015/april/franks-tommelfinger-skaaret-over-1,5-millioner-i-erstatning/
Ps. Selv kendte jeg engang en tømmersvend (ØkseKarl hed han) han huggede selv med fuld overlæg langemanden af sin venstre hånd, så var der penge til den nye bil han ønskede sig.    
Jeg har for nylig læst en lignende historie, Her blev der dom for forsikrings svindel, ingen fingre og ingen erstatning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg vil mene at ens egen ulykkesforsikring skal ind over (at prøve at gøre andre ansvarlige, tænder alle mine advarselslamper!!) - og at bortskaffe bevismateriale, har jeg kun FORAGT tilovers for! (@mfrost)!!
At vi laver ulykker, og dumme ting - ja.. Men at prøve at give andre skylden - nej..
Har vi en forsikring, der dækker vores dumme ting, er det et plus for os ærlige folk - men at prøve at få ærlige folk til at betale for snyd - det kan jeg simpelthen ikke acceptere!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur: Jeg ved ikke hvordan du kommer på at der skal advares imod svindel specielt i netop denne tråd ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis