Ejerskifte/husforsikring - råd i nedre tagkonstruktion.

Hej

Havde for nogle uger siden besøg af forsikringens håndværker til vurdering af råd i et spær/bundbræt i en del af vores tagkonstruktion. Manden sagde at han mente at konstruktionen af undertag var forkert fordi der var en "fordybning" så vandet kunne samle sig i bunden, før tagrenden.. Det resulterede i at han skrev til forsikringen at det skulle skiftes hele vejen rundt på huset, da taget er skiftet for 9-10 år siden.. og hans forventning var at fejlen var ens hele vejen rundt.

I går var forsikringens taksator så forbi og han siger at de kun vil skifte hvor der er fejl/råd.

Nu er mit spørgsmål så.. Jeg var under den opfattelse at min ejerskifteforsikring burde dække fejlkonstruktion.. Som denne. Taksatoren siger nu at det faktisk ikke er ejerskiften der dækker denne, men min husforsikring ift. råd..

Men, hvad så når jeg om x år står i situationen at der er gået råd i resten af taget grundet fejlen i konstruktionen..? - Hvis jeg har samme forsikring kan jeg vel bare sige "jamen i accepterede sidste gang" .. men hvad nu hvis jeg i mellemtiden har skiftet forsikring og de så ikke vil godtage da det er grundet konstruktionsfejlen..?

Lettere rodet, beklager men håber i forstår meningen :)

/Mads
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad sagde taksatoren til samme spørgsmål.... Og gerne på skrift da du ellers ikke har noget at henvise til senere...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis