Er der noget galt med radiator?

Hej alle

Min radiator er slukket, men de rør hvor det varme vand løber i (blå markering) bliver mere/meget varmt, når jeg åbner vindue.

Er det normalt? For min radiator er jo slukket, og jeg vil gerne undgå varmeregning (specielt når radiatoren jo ikke er varm). Desuden er røret (gul markering) også varmt, selvom radiator er helt slukket.

Er det noget jeg selv kan ordne eller skal jeg have fat i en vvs'er?

Vh
Peter

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Men bliver radiatoren varm?
Hej Stigmand

Tak for svar.

Nej radiator bliver slet ikke varm.

Det er kun rørene jeg kan konstaterer bliver mere varme/ væsentlig varme når jeg åbner vinduet.

Er det normalt? For jeg vil gerne sikre mig det ikke gør min varmeregning større, eftersom jeg jo ikke bruger radiatoren pt.

Mvh
Peter
Altså termostaten på billedet hvis altid slukket kan ikke have noget med det varme rør at gøre. Du har måske en radiator senere på samme rør som åbner for varmen når du åbner vinduet?
Hej Stigmand

Nej jeg har kun den ene radiator.

Lejligheden over mig, har radiator samme sted (jeg ved så ikke lige om de har varme på- men jeg tror det ikke, da de ofte ikke er hjemme).
Hvis røret bliver varmt så er der et flow i den. Det betyder at der bruges varme et eller andet sted oven over dig. Den varme du får fra røret er gratis.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej ev elmand

Tak for svar
Men er det normalt at rørene bliver varmere selvom min radiator er slukket?
Røret mærket med den gule cirkel kan godt blive varmt, fordi det bliver opvarmet af det lodrette rør. Hvis du ikke kan mærke varme på radiatoren, er din termostatventil lukket. Det er en normal tilstand.

fase
Det lodrette rør bliver varmt fordi din overbo bruger varme. Jern og vand er god varmeleder så det lille stykke får også noget varme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 01-10-2019 21:18:22

Det lodrette rør bliver varmt fordi din overbo bruger varme. Jern og vand er god varmeleder så det lille stykke får også noget varme.

  Hej  ev elmand 


Jo, men fordi jeg åbner mit vindue, så bør rørene vel ikke blive markant varmere?  Jeg kan mærke tydelige forskel nårjeg åbner og lukker vinduet igen.
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis