Er der noget galt med radiator?

Hej alle

Min radiator er slukket, men de rør hvor det varme vand løber i (blå markering) bliver mere/meget varmt, når jeg åbner vindue.

Er det normalt? For min radiator er jo slukket, og jeg vil gerne undgå varmeregning (specielt når radiatoren jo ikke er varm). Desuden er røret (gul markering) også varmt, selvom radiator er helt slukket.

Er det noget jeg selv kan ordne eller skal jeg have fat i en vvs'er?

Vh
Peter

Hej alle Min radiator er slukket, men de rør hvor... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo! For den kolde luft fra vinduet slår op under loftet, hvor rørgennemføringer til overboen ikke er tæt. Luften påvirker hans radiatortermostat, som lukker op, og han har forbruget.
Prøv tæt på, at kontrollere gennemføringen under loftet. Der er måske en roset, men lirk den af og se om der er en revne.

 

Mange tak for svar
Jeg vil lige tage foto af gulv of loft hvor rør er, når jeg kommer hjem.
Mange tak for svar.

Mvh
Peter
Er "problemet" ikke snarere, at det er et 1-strengsanlæg, og at fremløbstemperaturen til overboen derfor stiger, når der ikke "tappes" varme af når radiatortermostaten er lukket?
Billedet viser ikke om radiatoren er er forbundet til det venstre rør. Man kan kun se en tilslutning til det højre.
Hej alle

Beklager det sene svar

Her er foto af hele radiator med rør, samt rør ved loft og gulv.

uldal skrev den 02-10-2019 04:58:46

Jo! For den kolde luft fra vinduet slår op under loftet, hvor rørgennemføringer til overboen ikke er tæt. Luften påvirker hans radiatortermostat, som lukker op, og han har forbruget.
Prøv tæt på, at kontrollere gennemføringen under loftet. Der er måske en roset, men lirk den af og se om der er en revne.

 Hej uldal


Tak for svar

Jeg har lige lagt nogle foto op.

Betyder det modsatte også? At jeg vil tabe varme når jeg selv begynder at tænde radiator? Givet at under/ overbo feks slukker for deres varme elller åbner vinduer?

Mvh
Peter
uldal skrev den 02-10-2019 04:58:46

Jo! For den kolde luft fra vinduet slår op under loftet, hvor rørgennemføringer til overboen ikke er tæt. Luften påvirker hans radiatortermostat, som lukker op, og han har forbruget.
Prøv tæt på, at kontrollere gennemføringen under loftet. Der er måske en roset, men lirk den af og se om der er en revne.

 Hej alle


Kan jeg blot selv udfylde de revner/ eller hvad det er for mellemrum på fotoet med noget silikone eller polyfilla? (jeg kender ikke lige til andet end disse- måske derer noget specelt man bruger til netop rør og væg mellemrum?).

Mange tak for hjælp allem sammen.

Mvh
Peter
Hej

Ingen der har bud/ svar på mine sidste 2 indlæg?
Vh
Peter
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis