Vente med mørtelfuge mellem mursten?

Hej

Vi har fået lavet et par ekstra vinduer i huset. I den forbindelse undlod mureren at slutte af med at putte fugemørtel mellem murstene, da vi havde fortalt at vi gerne ville have pudset hele huset til næste år. men er det en god ide at undlade at slutte at med fugemørtlen. Jeg synes at have læst at der er risiko for at der kan trænge fugt ind.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan vel ikke komme i tanker om at pudse så fint et hus. ? ?
Jeg mener nu at der skal fuges selv om huset pudses / vandskures.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Gå du roligt vinteren i møde. Du får ikke fugt problemer på grund af den manglende fugning. Noget helt andet mener du virkeligt, at du vil have det pæne vedligeholdes fri murværk pudset med hvad det medfører af vedligeholdelse? 

fase
Ok, så jeg skal altså ikke bekymre mig om den manglende fugning?
Ja jeg og især min kone kunne godt tænke os et flot hvidt vandskuret hus, men det er måske en dårlig ide?
Det kommer an på hvordan arkitekturen er i forvejen. Og du skal kun forvente at den er flot hvid lige efter hver gang den er malet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er et standard 70’er parcelhus, så ikke noget specielt. Vi har nok haft den tanke at hvis vi fik det pudset og malet hvidt, ville det føles som om at vi boede i en patricier villa.
Annonce
Efter at det har regnet meget er der kommet en fugtkant ved den sokkel hvor der er ikke er fuget med mørtel. Kan det alligevel være regn der er trængt ind? Og diffunderer det ud igen eller skal der gøres noget ved det? Det er rockwool mellem de to vægge.

Det er nærmere vand fra sålbænken, der er dryppet ned på stenene og løbet ned på sokkelpudsen. Sokkelpudsen er tilsyneladende (korrekt udført) trukket lidt tilbage fra murstenene, og blevet lidt fugtige af den regn, der er løbet ned i fortrinsvis studs-/de lodrette fuger. Det bør ikke spolere din nattesøvn.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også