raditor i badværelset

Hej

Jeg har lige købt en andelsbolig. I badværelset er der både el gulv varme og almindelig raditaor.

Radiatoren ønsker jeg at pile ned, da den står i vejen for renovering af badværelset. Har derfor søgt andelsboligforeningen om det og deres VVS ingeniør skriver:
"Da det er et el-baseret gulvvarme, kan det ikke anbefales at fjerne radiatoren i baderum."

Hvad er reglerne for varme i badværelset ?
Er det ikke nok med el gulv varme i badværelset og kan foreningen kræve, at radiatoren fortsat skal blive siddende ? Hvad siger lovgivningen/reglerne på området ? 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
El gulvvarmen er kun til at holde gulvet nogenlunde lunt ., ikke til at opvarme rummet det gør radiatoren , hvis gulvvarme effekten er stor nok til at varme badeværelset op , hvad jeg tvivler på , så vil gulvet blive ubehageligt varmt og meget dyrt i drift , så behold endelig radiatoren .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Din tegning lider af en væsentlig mangel, nemlig mål. Har du /I overvejet at bytte om på bad og vaskemaskine? I din tegning er brusekabinen placeret ved væggen, hvor der er et vindue. Radiatoren fylder højest 15 cm. ud fra væggen, så den kan vel ikke begrænse brusekabinen, med mindre brusekabinen går hen forbi vinduet. Da gulvet under alle omstændigheder skal hugges op for at få flyttet kloakrørene, ville det være en anledning til at få lavet gulvvarmen om til vandbåren gulvvarme forsynet fra radiatortilslutningen, og således få fjernet den el forsynede gulvvarme. Ved at bytte pladsen til vaskemaskine og brusekabine, opnår du/I at få bedre plads til brusekabinen, fordi der tilsyneladende er længere hen til døren end til vinduet. Vaskemaskinen fylder ikke så meget som brusekabinen. Hvis du/I beslutter jer til at fjerne radiatoren, kunne du /I overvejer en håndklædetørrer i stedet for radiatoren. Da du bor i en andelsbolig så få lige dit projekt godkendt af bestyrelsen, for ikke at komme udfor at skulle retablere for egen regning.

fase
Tak for dit svar s. Fabin. Vi har undersøgt nogle af de muligheder som du skriver om, men vores badværelse er ikke så bred som tegningen måske viser. 

Jeg må prøve at lave en bedre tegning.

Ved du muligvis hvad reglerne er på området ?
Der er som sådan ingen lovregler på området ud over de regler, der findes for installationerne (VVS og el), men bestyrelsen kan have regler for, hvilke ombygninger, der må fortages og af hvem. Her tænker jeg på gør det selv kontra (aut) håndværkere. Når du bor i en andelsbolig, er det ikke din bolig, men en andel du har investeret i og, hvor du får investeringen tilbage, når du sælger den.

fase
Annonce
Hvor bred er badeværelset.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
bredden er mellem 1,1 - 1,2 meter.

Hvad mener du når du skriver "Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?"
Det er bare et citat som elmand afslutter alle sine indlæg med...................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
ahhh... hehehehe.. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis