Valg af savklinge til rundsav

Jeg har tænkt mig at købe en Bosch PKS 18 LI Akku rundsav som skal bruges til at save i krydsfiner og MDF. Så vidt jeg kan se følger der en 18 tands savklinge med (Ø150), men jeg forestiller mig at den er for grov til at lave pæne snit i krydsfiner og MDF. Er der nogen der har forstand på det og evt. ved hvilken savklinge jeg skal have fat i? Skal jeg holde mig til Bosch savklinger eller er det ok at benytte nogle fra andre producenter?

Det skal nævnes at jeg aldrig har arbejdet med en rundsav før. Denne rundsav er valgt fordi den bruger samme batteri som andre af vores el-værktøjer.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
normalt er det specielle klinger til akku save, så vælg en original, eller en tilsvarende der er velegnet til akku save.

Men prøv du bare den klinge saven er leveret med, burde give et rimeligt fint snit, især når den er helt ny...

Vi prøver igen, i morgen --
De orange klinger fra CMT plejer at være gode. Jeg tror dog du skal op i lidt flere tænder f.eks. omkring 30-40.
Dertil så skal du huske at det "pæne snit" er der hvor tænderne bider igennem overfladen, dvs. typisk på bagsiden af den flade du lægger saven an på. Dertil skal du indstille dybden af saven, sådan at der stikker 3 savtænder (sådan ca) igennem materialet, så får du nogle OK snit. 
Mange tak for svarerne, sætter stor pris på det :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis