Skæv kældervæg forslag søges

Hej LDS

Jeg er i gang med at renoverer min kælder og er stødt på en udfordring, som jeg håber i kan hjælpe mig videre med.
Situationen er den at jeg skal have pudset min kælderydrevæg op, så den få en pæn overflade, og min første tanke var bare at pudse den op. men væggen buer 5 cm ud på midten. (det virker til at forskallingen er smuttet da der er blevet støbt i sin tid)
nu vil jeg gerne have denne ujævnhed rettet ud, og tænkte så istedet for på, at lave en indervæg i H+H Comfortblokke med i beskrivelsen skal disse klæbes fast til den oprindelige væg.

Så mit spørgsmål gå på, kan det lade sig gøre, at mure en indervæg op i Comfort blokke selvom de ikke alle blive limet fast til bagvæggen?

Hvis der er en anden løsning og måske bedre løsning, høre jeg gerne dette.
Tænker det skal være en difusionsåben løsning så hvis der måtte komme fugt kan det blive ventileret ud.

Venlig hilsen
Nicolaj
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Jeg ville pudse de 6 cm op i begge sider og så der kommer 1 cm pudslag midt på. Det kan lade sig gøre over et par omgange.
Du kan med fordel flække et antal celle mursten med stor vinkelsliber så de bliver 2,5 cm tykke. Yderst murer du almindelige mursten på med den flade side ind imod væggen. Når der ikke mere er plads til dem går du over til de flækkede. Og der kommer sikkert en masse stumper, som du også putter ind i væggen. Dagen efter kan du pudse på almindelig måde uden på det hele.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik

Tak for svar, det er faktisk en meget god løsning, og så kan jeg få brugt nogen af alle de stumper jeg har liggende fra en væg der er revet ned ;-)

Vil du mene jeg kan bruge "Skalflex Sokkelpuds Vandtæt", til at pudse op med? den har jeg nemlig nogle sække af.
Mon det ikke er for vandtæt, du efterlyser en diffusions åben løsning.
Når du murer stumper ind så træk lige med en retskinne eller bræt en gang imellem og få de stumper der stikker for langt ud banket ind eller pillet væk.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 30-09-2019 19:30:45

Mon det ikke er for vandtæt, du efterlyser en diffusions åben løsning.
Når du murer stumper ind så træk lige med en retskinne eller bræt en gang imellem og få de stumper der stikker for langt ud banket ind eller pillet væk.

 Men hvad vil det være bedst at pudse med ? Således væggen er plan inden pålimning af comfortblokken?

Hej Kristian

Du kan prøve og skrive til ham her

Peter Grønberg Hansen
Produktkonsulent, Bygningskonstruktør, Master i Bygningsfysik
[email protected]
Tlf.: 70 24 00 64

Jeg skal selv igang med næsten ligende projekt og skulle også rette mine vægge ud,
Har dog ikke 6cm men 1,5cm, så jeg kan kunne nøjes med at bruge blokfix,
fortalte ham Peter.

Men før jeg tog kontakt med ham havde jeg selv kigget på noget hydraulisk mørtel for at holde det så
diffusions åbent som muligt.

Mvh Simon
Hej Simon

Tak for rådet, det vil jeg prøve, umiddelbart tror jeg han vil sige at blokfix, men jeg tænker der er noget billigere som kan gøre samme trick

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis