Installation af Hue-lysdæmper i stikdåse

Hejsa
Er der nogen der ved, om man selv må installere sådan en her i en stikdåse? Der står at den skal installeres af autoriseret hvis det er lampeudtag, men i en stikdåse er det vel ikke anderledes end at installere en lysdæmper, og det må man vel godt selv?

https://www.lampeguru.dk/zigbee-led-lysdaemer-hue-kompatibel.html
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du en stikkontakt ,når du skriver stikdåse, nej vel? Lysdæmperen er beregnet til indbygning i en dåse eller et lampeudtag. Jeg wer ikke sikker på at den kan være i en afbryderdåse.

fase
Der står i beskrivelsen at den kan installeres i en "vægdåse" men da den er 4,55 cm i kvadrat så er det lige i overkanten til en LK afbryder dåse.
Du skriver: ikke anderledes end at installere en lysdæmper, og det må man vel godt selv?
Nej det må man faktisk ikke.
Det man må er at udskifte eksisterende afbryder eller stikkontakt med en ny.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ah, okay — tak for svarene. Hvor meget plads er der i sådan en LK-vægdåse?
Jeg fik at vide af forhandleren, at den helt sikkert godt kan være i de dybe dåser på 49mm, og i teorien bør de også kunne være i en 37,5 mm-dåse.
Jeg ved ikke hvilken teori bog det er. Dæmper måler 45,5 mm x 45,5 mm x så vidt jeg husker 14 mm

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kan du ikke sætte den i loft udtaget istedet?

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Offtopic:
Hvad er forskellen på den du linker til og denne fra Greenline?
https://www.greenline.dk/k/elartikler/tavlemateriel/tavlelysdaemper/p/diodim-zigbee-lysdaemper-for-dasemontering-400w
Jeg har haft samme problem, jeg fik vildt god rådgivning og hjælp hos www.t-el.dk , de var eksperter i HUE og kunne integrer det med andre systemer også.
MichaelPetersson skrev den 11-12-2019 13:12:29

Jeg har haft samme problem, jeg fik vildt god rådgivning og hjælp hos www.t-el.dk , de var eksperter i HUE og kunne integrer det med andre systemer også.

... og du er da SLET ikke på NOGEN måde tilknyttet nævnte firma :D

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis