DIY Moderne Listeloft

Jeg er ved at bygge helt om og alt skal derfor laves indenfor her.
Jeg når til at skulle lave loft om en uges tid og er faldet over de her moderne Listelofter. ala dette:
Dog i en versionhvor lister er tre forskellige bredder og kører på skift derhen af.
Jeg nægter dog at betale de 800 kr/pr m2 for det. Så derfor vil jeg se om jeg kan lave det selv.

Jeg forestillemig følgende:
- træskelet laves og isoleres mod etageadskildelsen
- Værkstedstroldtekt sættes op og sprøjtes sort - eller også bare en sort fiberduve.
-Trælister males og skydes op med sømpistol og dykkere. ( Men hvilket træ kan jeg bruge der vil være lige over en længde på 4 m.) Det udelukker jo fx alm reglar, skillerumslægter m.v.
Hvad med forammet træ fx eller andet.  ? 

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husk dampspærre.
Du kan bruge høvlede brædder. De er typisk 95 mm og det kan så være din bredeste version. Så flækker du nogle med rundsav, så den ene del er ca. 34 mm og den anden del er ca. 57 mm. ( 3 mm savspor )
Den savede kant skal dog rettes til med høvl eller ogerfræser. Og der så skal savede kanter rundes med overfræser.
Det er ikke sikkert at alle brædder er lige med det kan du jo styre med en snor en gang imellem og ellers afstands stykker ved opsætning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
4 meter er et langt spænd, har du ikke mulighed for at sætte noget op så du har et kortere spænd? Hvis du bruger brædder tror jeg de vil komme til at hænge over 4 meter.
perhans skrev den 29-09-2019 21:23:21

4 meter er et langt spænd, har du ikke mulighed for at sætte noget op så du har et kortere spænd? Hvis du bruger brædder tror jeg de vil komme til at hænge over 4 meter.

 Mon ik de skal skydes løbende, samme steder som troldtex skrues på. 

Det er nok for at undgå for mange samlinger, at hn ønsker 4 m. 

Mvh. Christian M
 

Jeg ønsker brædderne er lige under 4m da rummet er 4m, det gir jo de pæneste linjer, men de skal jo skydes på pr 60cm.

De høvlede brædder var en mulighed, men vil det kunne give det samme look tænker du?

 

Det er jo ikke det samme look du efterspørger, billedet er med ens brædder. Du er ved at lave noget unika, med 3 størrelser brædder, så det er det du skal kigge på.
Måske skulle du undgå at det kommer i rækkefølge smal - mellem - bred - smal -mellem o.s.v.
Men i stedet sørge for at det kommer lidt tilfældigt 2 smalle - 1 mellem - 1 bred - 1 mellem - 2 brede -1smal o.s.v.
Det ser jeg her i byen på en udvendig beklædning af XL butikken. Det ser ret godt ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Hvis du vil have den rigtige effekt, må du have mere højde end et brædt. Min en lægte højde.

 

Har set det lavet i bejdset krydsfiner som vægbeklædning eventuelt kan det laves i birkefiner som males med panel hvid

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har set det lavet i Kræftens Bekæmpelse hus i Roskilde hvor de havde brugt kradratiske pinde med ens bredde og jeg tror det var sort stof de havde som baggrund. Rigtigt flot.
ev elmand skrev den 30-09-2019 19:40:15

Det er jo ikke det samme look du efterspørger, billedet er med ens brædder. Du er ved at lave noget unika, med 3 størrelser brædder, så det er det du skal kigge på.
Måske skulle du undgå at det kommer i rækkefølge smal - mellem - bred - smal -mellem o.s.v.
Men i stedet sørge for at det kommer lidt tilfældigt 2 smalle - 1 mellem - 1 bred - 1 mellem - 2 brede -1smal o.s.v.
Det ser jeg her i byen på en udvendig beklædning af XL butikken. Det ser ret godt ud.

Kunne ikke lige finde det billedet tidligere, men her er det rigtige som jeg havde tænkt:
Jeg havde dog tænkt at køre mønsteret  1 - 2 - 3 - 2 - 1 - 2 - 3....


 

Ok du har fået inspiration af flere her på siden. Skal det være meget tykkere end 20 mm så er du vel oppe i regler. Og så kommer prisen vel også med opad.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også