Hvordan kommer jeg ind i min Geberit cisterne?

Jeg har et væghængt Geberit WC med indbygningscisterne. Det begynder ofte at løbe, når jeg har skyllet ud. Jeg vil gerne kunne åbne op for cisternen, så jeg kan enten afkalke eller skifte pakninger. Men jeg ved ikke, hvordan jeg gør.

Cisternen hænger i min skunk. Der er en lille kasse, der sidder på siden af cisternen (se vedhæftede fotos). Jeg ved ikke, om det er den, jeg skal have af for at komme ind i cisternen igennem siden?

Jeg har forsøgt at google mig til en manual men forgæves. Jeg ved heller ikke, hvilken model jeg har (hvis nogen kan se det, så sig gerne til).

Er der nogen, der kan forklare, hvordan jeg kommer ind i min cisterne?

Jeg har et væghængt Geberit WC med... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det har været en kæmpe hjælp at læse med her! Det er lykkedes for mig at skille og samle alt ved at følge jeres råd.

Jeg har afkalket alt nu og toilettet løber stadig. Men først efter det er fyldt. Som jeg har forstået det er det svømmeventilen eller pakningen den er gal med.

Jeg har mod på at købe og skilte selv. Men kan jeg finde ud af om det er pakningen eller hele ventildelen den er gal med? Hvordan kan jeg være sikker på at jeg køber det rigtige?

Tak for jeres hjælp!

Mvh. Rikke. 
Du tager igen frontlågen af og ser hvad der sker. 
Det er helt sikkert ikke pakningen i bunden som driller.
Derimod er det oppe ved svømmer eller lukkeventil. Der sker det at der forsat kommer vand ind og derfor løber det over og ned i toilet.
Enten går svømmer lidt imod så den ikke kan bevæge sig frit op. eller også er der noget galt inden i lukkeventil. 
Har du haft denne skilt ad og lagt stumper i eddike over nogle timer 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis