Trække kabler i eksisterende rillerør

Hej. Efter at have fået fiber installeret vil jeg gerne have trukket netværkskabel til mit TV og vil benytte de rillerør der allerede findes til gammelt antennekabel som ikke længere bruges. Har fundet ud af at mine ubrugte antennekabler samles i et skab centralt i hus med en fordeler og kablerne er markeret med hvor de går hen. En umiddelbar observation er at to kabler til forskellige ender af huset går ind i det samme rillerør, hvilket virker lidt underligt. Så langt så godt:

Jeg har prøvet at rykke i det kabel der går til mit TV og det rykker sig ikke ud af flækken. Hvad gør man så? Kan man risikere at der ligger en fordeler et sted? Har fladt tag så intet loftrum.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan også være at du ikke har rør, men at kablerne er rillet direkte ind i væggen, som der er gjort i mit hus.

 

Der er også den mulighed at de 2 ledninger i samme rør går til en dåse og så fortsætter det ene kabel til næste dåse. Det kunne være interessant at vide om kabler / rør går nedad ved dine dåser. Så går de sandsynligvis i gulvet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De går faktisk op både i skab og fra dåse. Jeg har også lige prøvet en tester der fortæller at f.eks. er forbindelse i kablet fra skab til TV. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis