Lampeudtag

Hej Alle

Har bikset meden lampe i et par dage nu. Og kan ikke få den til at lyse korrekt.

Mime muligheder har været.
1. Får lampen til at lyse men kan ikke slukke den.
2. Får lampen til at lyse men når jeg slukker den er den svagt tændt. (Flimmere lidt når den er tændt.)
3. Får lampen til at lyse men flimmere meget og kan ikke slukke den.

Synes jeg har prøvet alle kombinationer.
Til info er der en lysdæmper på stik kontskten. Og i selveste lyskilden er der kun en brun og en blå ledning.

Håber nogen kan hjælpe!!!!
ps. Mit bedste forsøg har været nr. 2 mulighed. Hvor jeg har ledningen i den grå og blå i lampeudtaget.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du forbinder blå fra lampen til blå i rosetten. Den brune forbinder du til sort eller grå i rosetten. Du vælger den, der tænder og slukker lampen. Derefter kommer vi til, hvilken lyskilde du har i din lampe. Har du en LED pære, kan du måske få brug for en kondensator over de to ledninger til lampen. Det kommer vi tilbage til, når du har fortalt, hvilken pære og lysdæmper du har. I øvrigt er de største skruer i klemmerne beregnede til den faste installation og de små skruer er til lampeledninger.

fase

Her er lysdæmperen
Det ser underligt ud. Måske din dæmper er i stykker? 
Måske. Havde håbet på at finde en løsning. Har som sagt prøvet alle kombinationer. For det kan da ikke have noget med pæren at gøre? Da jeg også kan få den til at lyse konstant. Ved at placere ledningerne i blå og brun. Så kan jeg bare ikke slukke :(
Annonce
Der er jo også den mulighed at pæren IKKE  er dæmpbar, eller at den skydelysdæmper IKKE er beregnet til LED lyskilder, og det er der jeg tror at problemet ligger. Har du mulighed for at løsne lysdæmperen og tage et billede af bagsiden. Med hensyn til tilslutning så er jeg ret sikker på at du skal bruge den blå og så enten grå eller sort
Da du skriver at den grå ikke har nogen funktion, så er det den sorte som du skal bruge sammen med blå
Den brune i installationen er den faste fase, så det er naturligt at lampen lyser hele tiden med den montering.
Man kan ikke umiddelbart se på dæmperen forfra om den er beregnet til led.
Hvis den er det kan du omprogrammere den til at køre en anden sinus form ( forkant dæmpning ) . Det gøres fra slukket tilstand ved at stille skyder i midten og holde trykknap inde i 10 sec. Så vil lampen give et blink og MÅSKE virker din pære bedre.
Hvis der ikke kommer blink så er det en ældre type dæmper der ikke eger sig til led pærer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Efter mærkningen på pæren at se er det en LED pære. Om den er dæmp bar er ikke til at se, og jeg gætter på at lysdæmperen ikke er til LED pærer.

fase

Giver det her mening? Og skal jeg have en bestemt pære for at få det til at virke? 
Du skal have en pære, som er beregnet til dæmpning. Det kan være en LED pære. Hvis du opgiver typen på lysdæmperen (står bag på eller i den anvisning, der fulgte med) er det muligt at afgøre om tingene passer sammen. Du skal også lige oplyse, om pæren er dæmpbar .

fase
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis