Lampeudtag

Hej Alle

Har bikset meden lampe i et par dage nu. Og kan ikke få den til at lyse korrekt.

Mime muligheder har været.
1. Får lampen til at lyse men kan ikke slukke den.
2. Får lampen til at lyse men når jeg slukker den er den svagt tændt. (Flimmere lidt når den er tændt.)
3. Får lampen til at lyse men flimmere meget og kan ikke slukke den.

Synes jeg har prøvet alle kombinationer.
Til info er der en lysdæmper på stik kontskten. Og i selveste lyskilden er der kun en brun og en blå ledning.

Håber nogen kan hjælpe!!!!
ps. Mit bedste forsøg har været nr. 2 mulighed. Hvor jeg har ledningen i den grå og blå i lampeudtaget.
Hej Alle Har bikset meden lampe i et par dage nu.... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Billedet viser en dæmper som kan virke fra  20 - 300 w L/R
L betyder lavvolt med transformator og R betyder ohmsk belastning ( almindelig gammeldags glædepære )
For det første er din pære kun 8,5 W altså meget under dæmperens minimums behov. For det andet så er dæmper ikke beregnet til led.
Så du skal have udskiftet dæmper til denne type. LINK

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kan jeg ikke nøjes med at skifte pæren? Frem for at skifte hele dæmperen. Bor til leje og føler ikke helt for at renovere stikkontakter. Ellers må jeg hive fat i min udlejer ;)
Du kan ikke nøjes med at skifte pære, hvis du fortsat vil bruge LED pære. Vil du der imod skifte til anden type, kan du muligvis beholde dæmperen. Ellers skal du have en anden dæmper og være sikker på at pæren egner sig til dæmpning.
For øvrigt er din afbryder ingen stikkontakt, men en afbryder. En stikkontakt kan man sætte et stik i.

fase
Problemet løst. Købt en LED pære der kan dæmpes. Kan slukke, tænde og dæmpe. Jeg takker for hjælpen. Og er blevet kloger på der findes flere forskellig pæretyper og funktioner ;) 
Der var du heldig, da dæmper faktisk ikke er egnet til led. Men kører det er det ok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis