Isolering isover eller rockwool

Er det bare religion og er det ligegyldigt om jeg bruger:

https://www.isover.dk/produkter/climcover-lamella-alu2

eller

https://www.vvs-eksperten.dk/varme-og-klima-rorisolering-lamelmatter-rockwool-50mm-lamelmatte-5-meter-494265210

til at isolere nogle lodrette spirorør i en genvex installation?

Katmus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er stort set det samme. Isover har lidt bedre isolerings evne. 7-8 %
Jeg foretrækker isover. Men det er fordi jeg tidligere har brugt rockwool lamelmåtte med papir yderst. Her synes jeg at isover med armeret folie papir er nemmere at snøre sammen uden at det går i stykker. Jeg ser dog at den rockwool du henviser til er med samme udvendige belægning. Den har jeg ikke erfaring med..

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
uanset om jeg køber den ene eller anden skal den samles med en tape.
hvilken tape kan man bruge til det som kan holde?

Katmus
Jeg bruger først bindetråd som er ståltråd der købes på en træ vindsel. Så sidder det fast omkring røret efterhånden som man kommer frem.  Kør bare 1,5 - 2 omgange rundt så du er sikker på at det kan nå. Til afslutning af kan man købe tape der er  beregnet til opgaven. Det er også sølvpapir farvet yderst og limer jævle godt. Her er eksempel men link du kan sikkert købe det samme sted som du handler isolering. Du kan også bruge dampspærre tape.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tænkte at skære den til så den kunne komme rundt om røret og så tapes der.
Jeg vilkle senere vikle tråd omkring, da jeg ikke forventer tape kan holde i længeden.

Katmus
Prøv din metode på første stykke og så min på anden stykke se hvad der falder nemmest for dig,

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis